معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان ایجاد تعادل جنسیتی در اشتغال ، گفت: سند سیاست اشتغال پایدار زنان در شورا مطرح است.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، شهیندخت مولاوردی درسلسله نشست های مقدماتی همایش توسعه کارآفرینی با موضوع فرهنگ وکارآفرینی درمحل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر نقش آموزش و پرورش در تغییر نگاه جوانان به شغل و کار تاکید کرد.

وی اضافه کرد: به همین منظور سند سیاست اشتغال پایدار زنان به تصویب رسیده و در شورای اشتغال به منظور ارائه راهکار مطرح است.

معاون امور زنان  وخانواده رئیس جمهوری هدف را رسیدن به یک الگوی پایدار و به دور از اشتغال های تمام وقت که زنان را از خانه دور می کند، برشمرد و گفت: برای زنان سرپرست خانوار و دختران تحصیلکرده دانشگاهی هم برنامه داریم و در این زمینه غفلت نکردیم.

وی ادامه داد: اگر فرصت استخدام رسمی بود، انجام می شود، مانند آزمون استخدامی که برگزار شد و با مداخله توانستیم٣٠٠ فرصت شغلی برای زنان ایجاد کنیم.

مولاوردی با بیان اینکه به دنبال فرصت های عادلانه برای زنان و مردان هستیم، گفت: ایجاد تعادل جنسیتی درحوزه کار یکی از اولویت های ماست البته در بازار کار پیش بینی انجام شده تا به یک تعادل جنسیتی برسیم.

وی اضافه کرد: اکنون نگاه همه به کار دولتی است و ایجاد کار دولتی را وظیفه ما می دانند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با موثر دانستن کتاب های درسی در تغییرنگاه جوانان ، اظهار کرد: وضعیت استخدام دولتی کشش هیچ جذبی ندارد و در این دوره جز ١٢٠ هزار نفری که در استخدام قبلی جذب شده اند، جذب نکرده ایم.

مولاوردی خواستار تلاش همه در توسعه فرهنگ کارآفرینی شد و ادامه داد: دولت باید انجمن هایی چون انجمن ملی کارآفرینی زنان که در این عرصه تلاش دارند را قدر بدانیم چون وظیفه سنگینی بر دوش انجمن ملی کارآفرین زنان است.

به گفته وی این انجمن ها برخی از فعالیت ها را از دوش دولت برمی دارند اگرچه دولت در این شرایط اقتصادی تلاش زیادی برای خروج از رکود کرده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اظهارکرد: سال ها  اقتصاد، محور توسعه بود اما اکنون فرهنگ محور توسعه است و باید توسعه همه جانبه انسانی را شاهد بود و برای این توسعه فرهنگ کارآفرین ها به نقش آفرینی زیادی نیاز داریم .