نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در همایش "احلی من العسل" با اشاره به ضرورت توجه به نقش دانشگاهیان در فرهنگ سازی جامعه گفت: دانشگاهیان جایگاه رفیع و مسئولیت خطیری در فرهنگ سازی جامعه دارند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با طرح پرسشی مبنی بر این که حقیقت معرفت ومراتب آن چیست و با علم چه فرقی دارد؟ و چگونه زیارت امام حسین(ع) به منزله زیارت خدا در عرش است را، مورد هم اندیشی با اساتید قرار داد.

وی همچنین امام حسین (ع) را ثارالله، یدالله و دردانه خدا عنوان کرد و تصریح کرد: امام حسین (ع) دین خدا را با اهدای همه هستی خود زنده کرد و شهادت را در عاشورا برای احیاء خط ولایی که پیامبر(ص) در غدیر به دستور خداوند برای عموم تعیین کرده بود، انتخاب نمود.

وی خاطر نشان کرد: درک حقیقت امام حسین (ع) برای انسان های عادی بسیار مشکل بلکه شاید محال باشد، هرکس به اندازه ظرف وجودی‌اش مرتبه ای از آن را دریافت می‌کند و از آن بهره می‌برد و انسان کامل همه را دریافت می کند.

نجفی روحانی واقعه عاشورا را در تاریخ بی نظیر خواند و از اساتید دانشگاه ها خواست تا با تأمل و ژرف نگری و جامع بینی درس ها و عبرت های واقعه عاشورا را به دانشگاه‌ها منتقل کنند.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم استاد در تحول فکری دانشجو خاطر نشان کرد: اساتید دانشگاه هم جایگاه رفیع وهم مسوولیت خطیری در فرهنگ سازی جامعه دارند.

در ادامه این همایش دکتر محمد کاظم پیشقدم استاد علوم سیاسی دانشگاه شیراز و همچنین خانم علوی از دانشجویان دانشگاه کرمان دیدگاه های خود را در مورد زیارت کربلا بیان کردند.

همچنین رضا همدانی؛ نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در کشور عراق طی سخنانی به بیان ویژگی های شانزدهمین دوره عتبات عالیات دانشگاهیان پرداخت .

به گزارش سایت لبیک، در پایان همایش "احلی من العسل" ، هدایایی از سوی نماینده بعثه مقام معظم رهبری به شرکت کنندگان اهدا شد.