عضو هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در دوازدهمین دوره اتحادیه بین المجالس اسلامی با بیان اینکه یهودی‌سازی قدس ابعاد بسیار خطرناکی یافته است، گفت: سیاست‌های اشغالگرانه رژیم متجاوز صهیونیستی تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار می‌رود.

به گزارش مرور نیوز، هفتمین نشست کمیته دائمی فلسطین در دوازدهمین دوره اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در جمهوری مالی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سخنرانی حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب، جاسک و سیریک در مجلس، برگزار شد.

سید مصطفی ذوالقدر در این نشست طی صحبت‌های تصریح کرد: سیاست‌های اشغالگرانه و توسعه‌طلبانه رژیم متجاوز صهیونیستی از طریق اعمال خشونت فیزیکی و ساختاری، منجر به نقض گسترده و نظام یافته حقوق مردم فلسطین گردیده و تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار می‌رود.

وی افزود: علی‌رغم محکومیت مستمر بین‌المللی، حمایت‌های همه جانبه قدرت‌های بزرگ، طمع رژیم صهیونیستی به ادامه سیاست های ضدانسانی خود، علیه مردم و سرزمین فلسطین و سایر کشورها را افزایش داده است.

نماینده مردم میناب، جاسک و سیریک در مجلس خاطرنشان کرد: تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در یهودی‌سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی همزمان با حمایت نیروهای صهیونیستی از شهرک نشینان تندرو در تعرض به این مسجد مقدس در شرایطی صورت می‌پذیرد که وضعیت این منطقه به دلیل شهرک سازی‌های گسترده و کوچاندن اجباری ساکنان غیر یهودی ابعاد بسیار خطرناکی یافته است.

وی ادامه داد: رویکرد رژیم صهیونیستی در تغییر بافت جمعیتی و جغرافیایی بیت المقدس و شهرک‌سازی های گسترده در قدس در واقع با هدف استمرار اقدامات توسعه‌طلبانه این رژیم و سیطره بر کل اراضی فلسطین و ممانعت از حق بازگشت فلسطینیان بوده و بار دیگر نیات نژادپرستانه این رژیم در تصرف بیشتر سرزمین فلسطینیان و بی توجهی به حقوق مسلم آنان را متجلی نموده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که این اقدامات نه تنها موجب وخامت بیشتر اوضاع امنیتی در سرزمین‌های شمالی خواهد شد بلکه پیامدهای امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده‌ای نیز در پی خواهد داشت.

وی توضیح داد: تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومتی شهرک سازی علی‌رغم سابقه حمایت طولانی مدت برخی قدرت‌ها از رژیم اشغالگر صهیونیستی به ویژه با استفاده از حق وتو در شورای امنیت، به عنوان نشانه‌ای از عزم جامعه جهانی در پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و احیای حقوق مردم فلسطین، مورد استقبال است، اگرچه تجربه جامعه بین‌المللی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از میثاق ها و الزامات حقوقی بین‌المللی پایبند نبوده است.

ذوالقدر تصریح کرد: بر این باوریم که اتحادیه بین‌المجالس به عنوان یک سازمان کارآمد مسئولیتی سترگ در این زمینه بر عهده داشته و انتظار می‌رود اقدامات عملی و موثری را جهت وادار نمود رژیم اسرائیل به توقف اقدامات و جنایات خود علیه مردم بی دفاع فلسطین و به ویژه پایان دادن به رنج ها و آلام مردم غزه به عمل آورد.

عضو هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در دوازدهمین دوره اتحادیه بین المجالس اسلامی در پایان، تاکید کرد: امیدواریم این اجلاس بتواند اقدامات شایسته‌ای را به منظور تحکیم صلح و امنیت بین‌المللی انجام داده و افق‌های امیدبخش و نوینی را پیش روی جامعه جهانی بگشاید.

گفتنی است در هفتمین نشست کمیته دائمی فلسطین در دوازدهمین دوره اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، دستور و برنامه کار نشست بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین گزارش دبیر کل اتحادیه قرائت شد و پس از آن گزارشی از آخرین تحولات عرصه فلسطین ارائه و زمان و مکان نشست هشتم کمیته فلسطین نیز تعیین شد.