در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی تصویب شد.

به گزارش مرور نیوز، در جلسه شواری عالی انقلاب فرهنگی سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی - اسلامی به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

در این جلسه همچنین مقرر شد 10 سیاست اصلی برای ساماندهی وضعیت معماری در شهرهای کشور، با اولویت کلان‌شهرها به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ و برای تضمین، تبدیل به لایحه قانونی و یا بخشنامه‌هایی در سطوح اجرایی کشور شود.

همچنین وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی معماری و شهرسازی موظف به اجرا و نظارت این سیاست‌ها و همچنین تصویب و تدوین طرح جامع و تفصیلی شدند.

در ادامه این جلسه بر ضرورت اولویت قرار گرفتن طراحی سبک معماری در دوره جمهوری اسلامی تأکید و مقرر شد گزارش‌های سالانه فعالیت‌ها در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شود.

وزارت ارشاد و فرهنگی اسلامی و صدا و سیما نیز موظف شدند در زمینه فرهنگ‌سازی، تبیین جایگاه درست معماری و پرهیز از پراکنده‌کاری معماری در سطوح شهری و بویژه کلان‌شهرها به صورت تصویری و محتوایی برنامه‌سازی کنند.

در ابتدای این جلسه رئیس‌ جمهوری از شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تجلیل کرد و درگذشت مرحوم دکتر علی شریعتمداری از اعضای سابق شورای عالی انقلاب ‏فرهنگی را تسلیت گفت.‏