رئیس جمهوری در دیدار فرستاده ویژه امیرکویت و وزیر امور خارجه آن کشور با تشکر از پیام کتبی امیر کویت، اظهار داشت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه هر چه بیشتر روابط دوستانه و برادرانه با کشورهای مسلمان و همسایگان براساس احترام متقابل، حسن همجواری و اخوت اسلامی است.

به گزارش مرور نیوز از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر امروز -چهارشنبه- در دیدار«شیخ صباح الخالد الصباح» معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت ، با تأکید بر اینکه اراده ملت‌ها را مهم‌ترین مولفه در حاکمیت و اداره کشورها می‌دانیم، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم اینکه در دوران پس از انقلاب اسلامی مورد تجاوز دشمنان قرار گرفت و هیچگاه نیز به هیچ کشوری تجاوز نکرده است، نقش خود را به عنوان مهم‌ترین سد در برابر هرگونه تجاوز و تروریسم در منطقه اثبات نموده است.

روحانی با اشاره به اینکه ثبات و امنیت منطقه حساس خاورمیانه تنها در سایه گفت و گو، دوستی و همکاری میان کشورهای منطقه بویژه همسایگان برقرار می‌شود، خاطر نشان کرد: تردیدی وجود ندارد که پیشرفت و توسعه کشورها و ملت‌های منطقه به نفع ثبات و امنیت همگان خواهد بود.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به اهتمام و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در کمک به ملت‌ها و دولت‌های منطقه در مبارزه با تروریسم، گفت: تروریسم خطری بزرگ برای منطقه است و تنها در سایه وحدت، انسجام و مساعدت یکدیگر می‌توانیم در برابر آن ایستادگی کنیم.

روحانی تأکید کرد: قدرت و توان جمهوری اسلامی ایران همواره برای دفاع از امنیت و ثبات منطقه و حمایت از همسایگان بوده است.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات و روابط دوستانه کشورهای منطقه، گفت: روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و کویت با توجه به ظرفیت‌ها و علاقه دو ملت باید به سطح قابل قبولی برسد.

روحانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که در راستای توسعه ثبات و امنیت در منطقه باشد، حمایت کرده و به آن کمک می‌کند.

**همه باید برای استقرار ثبات و امنیت منطقه تلاش کنند

«شیخ صباح الخالد الصباح» معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار پیام کتبی امیر کویت را به رییس‌ جمهوری کشورمان تسلیم کرد و گفت: امیر، دولت و مردم کویت همواره احترام فراوانی برای دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و نقش تأثیرگذار این کشور در منطقه، قایل هستند.

وزیر امور خارجه کویت تلاش و اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات میان کشورهای منطقه بویژه همسایگان را قابل تقدیر دانست و افزود: باید با استفاده از اشتراکات و ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه همه جانبه مناسبات میان دو کشور تلاش کنیم.

فرستاده ویژه امیر کویت همچنین تروریسم تکفیری و افراطی‌گری در منطقه را خطرناک برشمرد و خاطر نشان کرد: باید در مسیر مقابله با گروه‌های تندرو تروریستی و افراطی در منطقه تلاش یکپارچه‌ای میان کشورهای منطقه برقرار شود و همه برای استقرار ثبات و امنیت منطقه تلاش کنند.

«شیخ صباح الخالد الصباح» وزیر خارجه و معاون اول نخست وزیر کویت پیش از ظهر امروز وارد تهران شد.

وزیر خارجه کویت پیش از دیدار با رئیس جمهوری با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز دیدار و درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای گفت و گو کرد.