رییس جمهوری در دیدار رییس مجلس نمایندگان مالزی با اشاره به مذاکرات خود با نخست وزیر این کشور تاکید کرد که اراده دولت های ایران و مالزی ایجاد رابطه ای نزدیکتر و توسعه همکاری‌ها است و باید از فرصت ها و ظرفیت های موجود در دو کشور برای تحقق سریع تر این هدف بهره گرفت.

به گزارش مرورنیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار "پاندیکار امین" گفت: تهران و کوالالامپور مصمم هستند سطح روابط خود را در مرحله نخست به سطح دوره قبل از تحریم ها بازگردانده و در مرحله بعدی نیز بسرعت میزان مبادلات خود را به دو برابر افزایش دهند و حمایت و تقویت همکاری های پارلمانی این روند را تسریع می کند.

روحانی با بیان اینکه آماده ایجاد روابط هر چه بهتر بین دو دولت و دو پارلمان هستیم، اظهار داشت: توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، علمی و پارلمانی به نفع دو ملت ایران و مالزی و منطقه است.
رییس جمهوری به شرایط منطقه و جهان اسلام اشاره کرد و افزود: مسوولیت دینی، اخلاقی و انسانی ما برای ایجاد وحدت در جهان اسلام در شرایط کنونی مضاعف است و ایران و مالزی به عنوان دو کشور بزرگ جهان اسلام، می توانند با هماهنگی بیشتر به حل و فصل مشکلات مسلمانان کمک کنند.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت پایه های همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان همه ادیان و مذاهب گفت: برای تقویت ثبات و امنیت در کشورها، راهی جز بالابردن مدارا نیست و اساس دین اسلام بر این است که مشترکات را افزایش داده و از اختلاف و تفرقه پرهیز شود.
رییس مجلس نمایندگان مالزی نیز در این دیدار تاکید کرد که مجلس مالزی از توسعه و تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها حمایت می کند.
"پاندیکار امین" با قدردانی از مذاکرات سازنده سران دو کشور در مسیر توسعه همکاریهای مشترک، گفت: هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط تهران - کوالالامپور وجود ندارد و همکاری های بانکی میان دو کشور می تواند به این روابط شتاب بخشد.
وی با اشاره به سفرهای متعدد خود به تهران اظهار داشت: پارلمان های ایران و مالزی قطعا پشتیبان خوبی برای تعمیق و توسعه روابط دو کشور هستند.