سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت که ژان مارک آیرو در سفرش به تهران بر لزوم پایبندی تمام طرف ها به توافق هسته‌ای تاکید خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، روفین نادال، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه ضمن اعلام خبر ژان مارک آیرو، وزیر خارجه این کشور در هفته جاری به ایران گفت: آیرو قرار است بر اهمیت این مساله که تمام طرف‌هایی که توافق را حمایت کردند باید به تعهداتشان پایبند باشند، تاکید کند.

فرانسه که در جریان مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 موضعی سخت اتخاذ کرده بود، پس از حصول توافق برای بازگرداندن روابط اقتصادی اش با ایران با سرعت عمل کرد و توانست قراردادهای تجاری خوبی با ایران منعقد کند.

اما از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا نگرانی هایی درباره آینده این توافق به وجود آمده است. وی در رقابت های انتخاباتی اش گفته بود که توافق هسته ای را پاره خواهد کرد. ترامپ همچنین در یک مصاحبه گفته است که برجام بهترین توافقی است که تاکنون از طریق مذاکره به دست آمده است. اما مقامات پیشین آمریکا و مقامات اروپایی بارها نسبت به این اظهارات آمریکا واکنش نشان داده و تاکید کرده اند که برجام یک توافق دو جانبه میان تهران و واشنگتن نیست، بلکه توافقی چند جانبه است که از سوی شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد تایید قرار گرفته است.