معاون هماهنگ کننده سپاه "دانش بنیان شدن سپاه" را پیش نیاز برخورداری از قدرت علمی توصیف و تصریح کرد: سپاه می بایست از قدرت علمی و دانش لازم برای پاسداری از انقلاب اسلامی برخوردار باشد تا توانایی ارائه الگو به سایرین را داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، سردار سرتیپ پاسدار جمال الدین آبرومند معاون هماهنگ کننده سپاه در دومین جشنواره‌ی سراسری امام علی (ع) ویژه معرفی برترین‌های دانش و پژوهش سپاه در جمع فرماندهان، مسئولین و برگزیدگان حوزه دانش و پژوهش با اشاره به بیان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه "سپاه پاسدار انقلاب است" گفت: این پاسداری تنها مراقبت از وضع موجود نیست بلکه انتظار معظم له این است که سپاه به پیشبرد انقلاب نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه مطالبه‌ی فرماندهی معظم کل قوا از سپاه این است که برای پیش برندگی انقلاب سپاه باید پیش رونده باشد اظهار کرد: از این رو توجه ما به مقوله دانش و پژوهش می بایست از نگاه پاسداری از انقلاب باشد.

آبرومند با طرح این پرسش که سپاه چگونه می تواند در عین پیش روندگی، پیش برنده هم باشد گفت: به این منظور ما می بایست آرمانهای انقلاب را شناخته، از وضع موجود آگاه باشیم، آینده‌ پیش رو را پیش بینی کرده و آینده مطلوب را بسازیم که برای دست یابی به این مهم سپاه باید از قدرت علمی برخوردار شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه "دانش بنیان شدن سپاه" را پیش نیاز برخورداری از قدرت علمی توصیف و تصریح کرد: دانشگاههای سپاه از جمله دانشگاه جامع امام حسین (ع) می تواند با تهیه نرم افزار لازم و تربیت نیروی انسانی کارآمد زمینه‌های دانش بنیان شدن سپاه را فراهم کند.

وی افزود: سپاه می بایست از قدرت علمی و دانش لازم برای پاسداری از انقلاب اسلامی برخوردار باشد تا توانایی ارائه الگو به سایرین را داشته باشد.

 آبرومند در ادامه با اشاره به اهداف کلان دانش و پژوهش در سپاه خاطر نشان کرد: دست یابی به جایگاه مناسب در علوم پاسداری از انقلاب و تبدیل سپاه به نهاد دانش بنیان با پیاده سازی نظام مدیریت دانش در سطوح سازمانی از مهم ترین اهداف دانش و پژوهشی در سپاه است که مجموعه معاونت دانش و پژوهش می‌بایست با تلاش و عمل جهادی سپاه را به این سمت و سو پیش ببرد.

وی افزود: سپاه بعنوان پاسدار انقلاب اسلامی و مجموعه‌ای که روز به روز با مسائل جدیدی در عرصه‌های مأموریتی مواجه است می بایست از توانمندی و قدرت لازم برای مقابله با تهدیدات پیش روی انقلاب و حل مسائل برخوردار باشد که لازمه‌ی تحقق این مهم دانش بنیان شدن است.

معاون هماهنگ کننده سپاه رویکرد اصلی در دانش بنیان شدن سپاه را تقویت و رشد هوشمندی، تفکر و یادگیری در آحاد پاسداران و سپاه عنوان و خاطرنشان کرد: دانش و پژوهش سپاه باید به گونه‌ای عمل کند که شعار "همه ببینند، همه فکر کنند و همه عمل کنند" در میان همه پاسداران به تناسب مأموریت ها ساری و جاری شود.

آبرومند در پایان تشکیل هیأتهای اندیشه ورز را از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از سپاه دانست و با برشماری انتظارات از خانواده‌ دانش و پژوهش گفت: تقویت اندیشه ورزی، فعال کردن پژوهش و تبدیل دانش ضمنی (تجربی) سپاه به دانش صریح و اعمال آن در شیوه‌ها، رویکردها، دکترین‌ها و متون آموزشی از طریق تبادل و نشر دانش و تشکیل شبکه‌ی دانشوران و اندیشه ورزان انتظاری است که مجموعه دانش و پژوهش باید آن را محقق کند.