رئیس کمیسیون عمران از حضور عبدالرضا رحمانی فضلی و محمدباقر قالیباف، وزیر کشور و شهردار تهران در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس و قرائت گزارش کمیسیون عمران از حادثه پلاسکو در این جلسه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا رضایی در جمع خبرنگاران پارلمانی دلیل حضور نیافتن قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس را برگزاری مراسم تشییع جنازه شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو و برنامه‌ریزی‌های شهرداری تهران برای این مسأله دانست.

نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون عمران از حادثه پلاسکو، گفت: دستگاه‌های خاطی، سهم هر یک از دستگاه‌ها در بروز حادثه پلاسکو، نقایص قانون و پیشنهادات کمیسیون برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه از جمله محورهای مهم گزارشمان است.

رئیس کمیسیون عمران همچنین از حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز کمیسیون متبوعش برای تعیین تکلیف نهایی تقاضای جمعی از نمایندگان برای استیضاح سخن گفت و افزود: استیضاح وزیر راه و شهرسازی همچنان 75 امضا دارد که در جلسه امروز کمیسیون با حضور نمایندگان متقاضی و آقای آخوندی این مسأله تعیین تکلیف شده و گزارش نهایی کمیسیون عمران به هیأت رئیسه ارسال می‌شود.

رضایی همچنین از در دستور قرار داشتن تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران خبر داد و افزود: این تقاضا نیز سه‌شنبه هفته جاری با حضور شهردار تهران بررسی می‌شود و آخرین توضیحات و دفاعیات قالیباف استماع شده و نظر نهایی کمیسیون مبنی بر رد یا تصویب تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به هیأت رئیسه مجلس اعلام می‌شود.