قائم مقام حزب اعتماد ملی، چراغ سبز نشان دادن شورای نگهبان برای حضور بانوان در انتخابات ریاست جمهوری را امیدوار کننده دانست و گفت: حضور بانوان مغتنم است و فضای انتخاباتی را برای مشارکت بیشتر باز می کند.

حجت الاسلام رسول منتجب نیا در گفت وگو با خبرنگار سیاسی مرور نیوز ، افزود: اصلاح طلبان پیشتر تاکید داشتند خانم ها هم می توانند به موازات کاندیدا شدن مردها، کاندیدا باشند.

وی اضافه کرد: به همین منظور اصلاح طلبان تلاش کردند تا هر چه می توانند خانم ها وارد صحنه انتخاباتی بویژه در مجلس شورای اسلامی شوند که موفق شدند در تهران هشت خانم را وارد مجلس کنند.

منتجب نیا خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری هم گفتیم رجال منظور جنسیت نیست بلکه شخصیت های سیاسی است اما نه اصولگرایان می پذیرفتند نه شورای نگهبان به این موضوع توجه می کردند.

وی ادامه داد:  اما اخیرا این اظهار اصولگرا و نظر شورای نگهبان بارقه امیدی بود و تجدید نظر صورت گرفتن بسیار خوب بود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال خبرنگار مرور نیوز که آیا اصلاح طلبان در صورت معرفی خانم دستجردی برای انتخابات 96، نامزد خانم هم معرفی می کنند یا نه، گفت: تا الان فکری روی این قضیه نشده است بالاخره خانم دستجردی نمی تواند با آقای روحانی رقابت کند اما حضور ایشان مغتنم است و فضا را باز می کند.

وی ادامه داد: این موضوع برای اصلاح طلبان هم به فال نیک گرفته می شود؛ اما روی این موضوع که اگر ایشان نامزد شدند و آقای روحانی هم نامزد بودند، آیا اصلاح طلبان نامزد خانمی را هم وارد میدان کند، هنوز بحثی نشده است و چه بسا در جلسات به این جمع بندی برسند.

 منتجب نیا خاطرنشان کرد: ممکن است برای ایجاد رقابت بین خانم ها ، اصلاح طلبان خانمی را هم به صحنه انتخابات بیاورند اما هیچ گونه تصمیمی تاکنون در این باره گرفته نشده است؛ ضمن اینکه هنوز حضور خانم دستجردی قطعی نشده است.

وی یادآور شد: اما در عین حال نفس این قضیه که اصولگرایان مطرح کرده اند و شورای نگهبان هم چراغ سبز نشان داده است، همه امیدوار کننده است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: حضور بانوان در انتخابات، در میزان مشارکت مردم بویژه مشارکت قشر بانوان هم می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.