فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروهی که هم اکنون در دریا داریم (ناوگروه ۴۴)، اسفندماه پس از 5 ماه ماموریت به کشور بازمی‌گردد.

به گزارش مرور نیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (سه‌شنبه 12 بهمن) در مراسم رونمایی از مرکز هایپربار بیمارستان گلستان نداجا ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: همان طور که حضرت امام(ره) فرمودند، وحدت کلمه رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود و این همان چیزی است که جامعه امروز ما به آن نیازمند است. من آرزو می‌کنم نسل فعلی و آینده در حفظ دستاوردهای انقلاب و بالابردن جایگاه آن در سراسر جهان تلاش کند.

وی در ادامه نیروی انسانی کارآمد را مهمترین سرمایه هر سازمانی دانست و خاطر نشان کرد: نیروی انسانی کارآمد می‌تواند مایع بالندگی و پویایی هر سازمانی بشود و این کارآمدی نیازمند سالم بودن نیروی انسانی در ابعاد روحی و جسمی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در نیروی دریایی ارتش سازمانی به نام بهداشت و درمان مسوولیت سالم نگه داشتن نیروی انسانی را برعهده دارد اظهار داشت: این سازمان از زمانی که نیرو جذب می‌شود تا زمانی که آن نیرو وارد خدمت شده و مشغول کار شود وظیفه سالم نگه داشتن نیروی انسانی را برعهده دارد و باید سلامتی نیروی انسانی را ارتقاء دهد تا از این طریق سازمان ارتقاء یابد.

دریادار سیاری با اشاره به شرایط خاص نیروی دریایی در مقایسه با سایر نیروهای ارتش تصریح کرد: نیروی دریایی در ساحل، هوا، سطح دریا و زیر دریا به انجام ماموریت می‌پردازد که هر کدام از این فضاها شرایط خاص خود را دارد و ما باید در تمام این عرصه‌ها برای حفظ نیروی انسانی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه تا امروز در این موضوع موفق بوده‌ایم اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: بنده باسابقه‌ترین فرد در نیروی دریایی هستم و تمام مسائل و تلاش‌های جامعه پزشکی در این نیرو را از نزدیک دیده و حس کرده‌ام و شاهد بودم هر وقت خوب کار کرده‌اند، چه اثرات مثبتی داشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه وضعیت امروز بهداشت و درمان نداجا نسبت به سالیان گذشته بسیار مثبت است، خاطرنشان کرد: ما امروز در بحث نیروی انسانی در بهداشت و درمان نداجا وضع‌مان نسبت به گذشته بسیار خوب است و در این زمینه انسان‌های مومن و متعهد در جای جای بهداشت و درمان نداجا مشغول به فعالیت هستند.

دریادار سیاری ادامه داد: همچنین در بعد تخصص و مهارت امروز به جایی رسیده‌ایم که در گذشته هیچگاه در این نقطه نبوده‌ایم و در بعد تامین تجهیزات هم گامهای بزرگی برداشته‌ایم. همچنین در موضوع ساخت و ساز هم کارهای موثری انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به ساخت و سازهای صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان نداجا اظهار داشت: بیمارستان 64 تختخوابی منطقه سوم دریایی نداجا در کنارک با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است، همچنین بزودی کلنگ احداث بیمارستان منطقه دریایی ولایت به زمین زده خواهد شد علاوه بر آن بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیمارستان نداجا در انزلی امسال افتتاح می‌شود. اعتبار این ساخت و سازها از دفتر فرماندهی کل قوا و مصوبات سفرهای استانی مقام معظم رهبری تامین شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما امروز در عرصه دریاهای دوردست در حال انجام ماموریت هستیم خاطرنشان کرد: در این زمینه هم تلاش کردیم سلامت کارکنان نیروی دریایی را حفظ کنیم به صورتی که هر ناو ما که به دریا می‌رود پزشک دارد و ناوگروهی که هم اکنون در دریا داریم که اسفندماه پس از 5 ماه ماموریت به کشور بازمی‌گردد حفظ سلامتش برعهده همین پزشکان است.

دریادار سیاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این نیرو در منطقه سواحل مکران اظهار داشت: ما در آن مناطق در حال خدمت‌رسانی به مردم هستیم و بعضی پزشکان ما خودشان به سراغ مردم می‌روند و آنها را درمان می‌کنند برای مثال منطقه پسابندر تا پیش از حضور نیروی دریایی به خود پزشک ندیده بود اما امروز ما آنجا پزشک داریم و یکی از اثرات حضور نیروی دریایی در منطقه مکران خدمت‌رسانی به مردم علیرغم وجود تمام محدودیت‌هاست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به زحمات پرستاران در دوران دفاع مقدس و بحرانها خاطرنشان کرد:‌ زمانی که زلزله منجیل اتفاق افتاد تنها جایی که در حوزه بهداشت و درمان فعال بود درمانگاه نیروی دریایی در منجیل بود که من از نزدیک شاهد بودیم کادر پزشکی آنجا حدود 5 روز شبانه‌روز تلاش می‌کردند و تلاش همت آنها هیچگاه از یادم نمی‌رود. همچنین در زلزله بم هم از نزدیک شاهد زحمات پرستاران بودم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بهترین منصب و عزت برای پرستاران این است که روز ولایت حضرت زینب(س) را به عنوان روز پرستار نامگذاری کردند، گفت: ما باید در بحث مدیریت در بیمارستان‌ها و به دست آوردن رضایت بیماران تلاش کنیم و طوری عمل نکنیم که زحمات تلاشگران در این حوزه زیر سوال برود و در جهت بالا بردن جایگاه بیمارستان‌ها و کادر پزشکی نداجا باید تلاش روزافزون داشته باشیم.

در پایان این مراسم با حضور دریادار سیاری از تعدادی از پرستاران نمونه اداره بهداشت و درمان نداجا تقدیر و تشکر به عمل آمد.