حجت الاسلام محمود دعائی با بیان خاطره ای از آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان پارسال همین جا گفته اند نپذیرفتن صلاحیت یادگار امام پاداش خوبی برای وی نبود.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، حجت الاسلام دعایی در مراسم سی و هشتمین سالروز ورود تاریخی امام در فرودگاه مهرآباد افزود: پارسال آیت الله هاشمی رفسنجانی در همین مراسم جمله ای گفتند که بسیار گران بود و آن جمله این است نپذیرفتن صلاحیت یادگار امام پاداش خوبی به ایشان نبود.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات با بیان اینکه سه مقطع توفیق همراهی با امام را داشتم، اولین مقطع را سفر امام به کویت عنوان کرد و گفت: امام قرار بود بعد از ١٤ سال از جایی که به آن عادت کرده بودند به کویت بروند و آینده شان روشن نبود؛ همه در مراسم بدرقه اشک می ریختیم اما ایشان با اتکا به نفس و ایمانی که داشتند همه ما را دلداری می دادند.

دعائی اضافه کرد: امام لحظه ای در بیغوله ها زیر عبای نازک خود استراحت می کردند و حاج احمد آقا در آن لحظه بغض کرده بودند؛ البته این سفر بنا به قسمت انجام نشد.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات با بیان اینکه امام قرار شد دو روز بعد به فرودگاه پاریس بروند ، گفت: من حامل پیام ویژه عراقی به امام بودم بدین صورت که قبل از کشیدن پلکان هواپیما موظف بودم این پیغام را به آقا برسانیم که اگر کشور فرانسه شما را به حضور نپذیرفت شما نمی توانید به عراق برگردید.

وی افزود: مستقیما به امام نگفتم چون از کشوری حرکت می کردند که دیگر آن کشور ایشان را نخواهد پذیرفت.

دعائی مقطع سوم همراهی با امام را لحظه بازگشت ایشان به وطن و فرودگاه امام عنوان کرد و گفت: در هر سه حالت ایشان را آرام و مطمئن دیدم و از کاری که می کردند اطمینان خاطر داشتند .

وی با بیان اینکه امروز برای تجدید خاطره ای امروز اینجا گرد هم آمده ایم، درباره علل موفقیت و پیروزی انقلاب گفت: این پیروزی محقق شد چون همه ملت از هر جناح و تفکری متحد پشت سر رهبر ایستاد و رژیم تا زندان مسلح را به زانو درآورد.

وی ادامه داد: رمز پیروزی در کنار درک روشن قدرت و صلابت رهبری ، یک راهی مردم بود و این یک راهی و یکدلی در کنار رهبری را محفوظ بدارید.

دعائی اضافه کرد: هنگام سخنرانی امام در همین فرودگاه در یک گوشه شخصیت های مطرح زمان ایستاده بودند و یکی از این شخصیت تا یک لحظه اشک ریخت و علتش را رشک بردن بر قدرت و صلابت امام عنوان کرد.