معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دولت برآمده از رای ملت با وجود همه مشکلات و سختی ها، بر خط امام خمینی (ره) مشغول خدمتگزاری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، حجت‌الاسلام مجید انصاری در مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالروز ورود امام‌خمینی(ره) به فرودگاه مهرآباد، افزود: دولت بر آمده از رای ملت، با وجود همه کمبودها، سختی‌ها و بی ‌مهری‌ها پایدار و مقاوم در خط امام و ملت مشغول خدمت است.

معاون حقوقی رئیس‌ جمهور خاطرنشان کرد: در پرتو تدبیر درست، تکیه بر تخصص حقوقی و توان دیپلماسی، این دولت در عرصه تعامل جهانی کاری کرد کارستان و از جنس کاری بود که سرداران دوران دفاع مقدس انجام دادند. آنها بر سر منافع ملی در برابر دشمن ایستادند و از ابهت دشمن نهراسیدند و حتی تا پای جان و مهمتر از آن آبرو ایستادند.

انصاری خاطرنشان کرد: اگر امروز رئیس‌جمهور جدید آمریکا اقدامی علیه ملت ایران انجام می‌دهد، پیش از ملت ایران سایر ملت‌ها به بطلان منطق وی و حقانیت راه ملت ایران اذعان دارند.

وی با بیان اینکه ما در منطق افکارعمومی جامعه جهانی پیروز شده‌ایم، گفت: امروز ملت ایران به عنوان یک کشور صلح ‌طلب در جهان مطرح است و تمرکز وجدان و افکار دولتمردان آمریکا از ناحیه خودشان مورد نقد قرار می ‌گیرد؛ ما از بعد حقوقی در دنیا پیروزیم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت ایران و رهبر ما نیز هوشیارتر هستند و تصمیم شایسته در جهت منافع ملی می ‌گیرند، گفت: ما خواهان صلح هستیم و همچنان راه امیر بزرگ عرصه تدبیر کشور مرحوم هاشمی ‌رفسنجانی را که بر مدار تعامل پای می‌ فشردند، متعهد هستیم.

انصاری تاکید کرد: ملت ایران نشان داد که اسیر تصمیم زور نمی‌شود، اما خواهان تشنج ‌آفرینی در جهان نیست.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به انتخابات سال 96 اظهار کرد: سال آینده یک بار دیگر ملت ایران حماسه می ‌آفریند و با شور و نشاط خود، ادامه‌ دهنده راه امام راحل و هاشمی رفسنجانی و دیگران را به نمایش خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه امروز ملت ما نیاز به بازگشت مکتب سیاسی و معنوی امام‌خمینی(ره) دارد، گفت: صهیونیسم، منافقین و ارتجاع جهانی سیاهی را برای ملت ایران می‌خواهند. ملت ایران باید همچون گذشته در پرتو نور اسلام، معنویت و رهبری مقام معظم رهبری با وحدت و انسجام راه را بپیماید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برآمده از رای مردم باوجود کمبودها، نقص ها و بی مهری ها بر خط امام خمینی(ره) پایدار و در عرصه خدمت به مردم مشغول است، تصریح کرد:  در پرتو تدبیر درست، تکیه بر خرد جمعی، تخصص حقوقی و همچنین توان دیپلماسی، دولت توانست در عرصه جهانی کاری کند کارستان و کاری از جنس کار سرداران دوران سازندگی یعنی همت ها، باکری ها و چمران ها در راستای ایستادن بر منافع ملی، نهراسیدن از ابهت دشمن و ایستادگی تا پای جان و آبرو.

وی ادامه داد: خدمتگزاران دولت، آبرویشان را در طبق اخلاص گذاشته‌ و با نقشه راه تعیین شده از سوی رهبری با سیاست‌های نرمش قهرمانانه راه خود را ادامه می ‌دهند که به نظرم نرمش قهرمانانه از ایستادگی قهرمانانه مشکل‌ تر اما کارسازتر است.

انصاری با اشاره به سخنرانی امام راحل در بهشت زهرا تصریح کرد: امام‌خمینی در آن سخنرانی کوبنده خود بسان یک حقوق‌دان چیره‌دست و براساس مبانی حقوق شهروندی و حقوق قانون اساسی سخن گفتند.

وی در پایان سخنان یاد عزیزان از دست رفته از جمله آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهدای آتش نشان را گرامی داشت.