ملت ایران سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را در شرایطی جشن می گیرد که فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام قلب آنها را به درد آورده است.

گروه سیاسی- مرور نیوز؛ هیچ موقع یادم نمی رود سال های گذشته وقتی با شوق فراوان در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی شرکت می کردم و نگاهم به بسیاری از شخصیت های نظام می افتاد به خود می بالیدم که ایرانیم و خداوند بزرگانی همچون رهبر فرزانه و آیت الله هاشمی رفسنجانی و بسیاری دیگر را به ملت ایران عطا کرده است. 
اما گویی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در طلوع سی و هشتمین فجر خود چیزی را کم دارد و وقتی دقت می کنم می بینم که فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام کاملا حس می شود دلگیر می شوم و ناخودآگاه گونه هایم خیس می شود و خاطره امام به یادم می آید.
پیرجماران ( ره ) در پیامی پس از اقدام تروریستی علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی فرموده بودند: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. این بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی و فرموده رهبر فرزانه حضرت آیت الله خامنه ای که گفته اند: جناب آقای هاشمی به عنوان یک روحانی انقلابی، کارآمد ، متدین و متعبد برای مردم ما مطرح هستند، گواه جایگاه والای رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

مردم شهید پرور و همیشه در صحنه ایران که همواره دلبستگی خود را به بزرگان انقلاب اسلامی نشان داده اند نیک می دانند که آیت الله هاشمی رفسنجانی مردی بزرگ از سابقین اول انقلاب و از حواریین و انصار دیرین امام راحل. عالمی متفکر، سیاستمداری هوشمند، فقیهی زمان‌شناس، مجاهدی خستگی‌نشناس، برادری مهربان برای ضعیفان و مدیری کاردان برای کشور بود.

فعالیت های قبل از انقلاب و حضور تاثیر گذار اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی در عرصه های مختلف نشان می دهد که وی برای رهایی ایران اسلامی از چنگال استکبار جهانی و عوامل خود فروخته اش، سختی های بسیار را تحمل کرد و در کنار دیگر مردان بزرگ تاریخ ساز همچون مقام معظم رهبری، خواست ملت را به سر منزل مقصود رساند.

غلامرضا ظریفیان معاون دانشجویی وزارت علوم دولت هشتم در باره جایگاه هاشمی رفسنجانی و نزدیکی وی با حضرت امام خمینی ( ره ) می گوید: آیت الله هاشمی نقش بسیار کلیدی در پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت و نهادمند کردن آن دارد. رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از کلیدی ترین و فعالترین کنش گران انقلاب بودند که با حضرت امام ارتباط معنوی زیادی داشتند .
وی افزود: امام ( ره ) به آیت الله هاشمی اعتماد زیادی داشتند و ایشان نیز به عنوان پل ارتباطی میان حضرت امام و ملت ایران در قبل از انقلاب بودند و نقش بسیار مهمی در دفاع سرزمینی و پیروزی ایران در جنگ تحمیلی داشت.

سردار سازندگی که رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند از سال 1336 وی را می شناسند، در مقام های گوناگونی که بخشی از نظام مدیریتی کشور را در اختیار داشتند، جان خود را برکف می نهاد و با حضور در جبهه های حق علیه باطل به مدیریت  جنگ و دستیابی به پیروزی های نظامی می پرداخت.

  اینک در فجر سی و هشتم جای خالی آیت الله هاشمی رفسنجانی را حس می کنیم اما به یاد خاطراتی که از این بزرگ مرد تاریخ ایران و اسوه استکبار ستیز داریم در کنار مقام معظم رهبری درد دل می کنیم.