وزیر اطلاعات در سفر به کیش ضمن ابراز خرسندی از روند رو به توسعه این جزیره گفت: نبض زندگی و سازندگی در جزیره کیش به‌خوبی می‌تپد که نشان‌دهنده حرکت رو به رشد این منطقه و وجود یک مدیریت جهادی است.

به گزارش مرور نیوز،  سید محمود علوی در حاشیه مراسم افتتاحیه مجموعه هنری و موزه خلیج‌فارس کیش ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم که همیشه در ایام دهه فجر شاهد بهره‌برداری از اقداماتی باشیم که به دست خدمت گذاران مردم در سراسر ایران اسلامی انجام می‌شود تا شاهد رشد و توسعه کشور اسلامی‌مان باشیم.

وی روند توسعه‌ی کیش را مثبت خواند و اظهار کرد: از سفر دوره قبل من بالغ‌ بر یک سال و ده ماه می‌گذرد که در آن از مناطق مختلفی در کیش بازدید داشتم لذا در این دوره از بازدید دیدم  نبض زندگی و سازندگی در جزیره کیش به‌خوبی می‌تپد که نشان‌دهنده حرکت رو به رشد این منطقه است.

وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید تصریح کرد: روند رو به رشد جزیره کیش که با استقامت و صلابت به راه خود ادامه می‌دهد، یقیناً ریشه در نگاه خوب و مهندسی عمیق توسعه توسط دکتر مونسان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دارد زیرا ایشان بدون ایجاد حاشیه و سروصدا خدمتی خاموش، جهادی و آرام  را در عرصه سازندگی انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام علوی ضمن ابراز خرسندی از حرکت‌های انجام‌شده، گفت: امروز ورود بخش خصوصی به عرصه‌های مختلف نویدبخش تحولات نوینی است زیرا تا این بخش احساس امنیت، حمایت و ثبات در بازار نداشته باشد، وارد عرصه سرمایه‌گذاری نمی‌شود و بیشتر به سمت تجارتی می‌رود که سرمایه در آن شناور است و تثبیت نمی‌شود اما خوشبختانه امروز می‌بینیم که بخش خصوصی در پروژه‌های متعددی سرمایه‌های خود را در زمین‌های جزیره تثبیت کرده است.

وی افزود: تثبیت سرمایه‌ها در پروژه‌های کیش بیانگر احساس ثبات اقتصادی و حمایت مدیران است لذا این وضعیت را باید ادامه داد تا شاهد حضور هر چه بیشتر بخش خصوصی باشیم زیرا این بخش می‌تواند خدمات بیشتری را برای مردم فراهم کند و باعث چرخش سازنده سرمایه‌های مردم و گردش اقتصاد شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: برای ما مهم این است که عرصه اقتصاد را از نظر امنیت تأمین کنیم به همین خاطر امروز سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در کنار بخش‌های رسانه‌ای، فرهنگی، آموزشی و ... اذعان دارند که از یک امنیت خوب برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام علوی ادامه داد: دستگاه امنیت کشور امروز در خدمت همه اقشار مردم و اصناف است و این کاری است که امروز وزارت اطلاعات توانسته به جامعه عرضه کند تا علاوه بر امنیت به مردم آرامش ارائه کند به‌نحوی‌که امروزه مردم دستگاه امنیتی را در کنار و در خدمت خود احساس می‌کنند.

وی تأکید کرد: این نوع خدمتگزاری‌ها باعث می‌شود که مردم با دلگرمی بیشتر درصحنه حضورداشته باشند و کشور به‌واسطه توان و انرژی مردم همیشه درصحنه بتواند رشد پر شتابی را تجربه کند.

وزیر اطلاعات افزود: امروز به شکر خداوند شاهد سوسوزدن آثار رشد و توسعه در کشور هستیم و امیدواریم که این سوسوها به درخشش تبدیل شود و همه مردم، صاحبان سرمایه، اندیشه و ذوق در کشور حضور پیدا کنند تا شاهد شکوفا شدن اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری، رشد تولید و اشتغال در کشور و شکل‌گیری خانواده‌ها و فعالیت جوانان و جوانه زدن امید در اقشار مختلف جامع باشیم.

علوی در خصوص عملکرد تیم مدیریتی دولت تدبیر و امید در جزیره کیش گفت: در مقاطع مختلف و دوره مدیریت‌های گوناگون در کیش حضور پیداکرده‌ام و روند رشد جزیره را شاهد بوده‌ام لذا می‌توانم برآوردی نسبی در این زمینه داشته باشم.

وی افزود: یقیناً مدیران در همه دوره‌ها به مردم خدمت کرده‌اند و ما نمی‌توانیم خدمات آنان را منکر شویم اما ویژگی این دوره از مدیریت این است که یک رشد اصولی، مبنایی، حسابگرانه و بی‌سروصدا در جریان است. در این دوره شاهد حرکتی عمقی و نه سطحی هستیم، حرکتی که حاشیه و سروصداهای تبلیغاتی ندارد لذا می‌تواند ماندگار شود.

مجموعه هنری و موزه خلیج‌فارس کیش، عصر پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه با حضور وزیر اطلاعات و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در غرب جزیره افتتاح شد.

همچنین حجت‌الاسلام علوی در سفر به کیش از برخی پروژه‌ها مانند پارک آبی، طرح  پروژه‌های محور تمدن‌ها و مسیر ویژه و پارک‌های نوار ساحلی کیش دیدن کرد.

افتتاح رادیو نما با حضور حجت‌الاسلام علوی در صداوسیمای مرکز کیش و حضور در برنامه زنده تلویزیونی شب‌های انقلاب از دیگر برنامه‌های سفر وزیر اطلاعات به جزیره کیش بود.