سخنگوی دولت با بیان اختصاص تسهیلات به ٢١ هزار و ١٤٤ بنگاه اقتصادی ، گفت: این بنگاه ها تا کنون ١٤ هزار و ٨٢٨ میلیارد و ٥٤٤ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، محمدباقر نوبخت در نشست خبری افزود: ٩ هزار و ٧٨٨ بنگاه زود بازده مستقلا مراجعه و ٦٥٤٥ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی همچنین از راه اندازی ٢٤٦ پروژه تا پایان اردیبهشت و ٦٤٥ پروژه تا پایان دولت یازدهم خبر داد.

سخنگوی دولت با تشریح چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: خیلی ها انقلاب را هیجان ملی و شوری می دانستندکه فروکش می کند اما چنین نشد؛ در ترکمن، کردستان، سیستان و چهارمحال تجزیه راه انداختند اما موفق نشدند. سپس هجمه ای از تخریب اتفاق افتاد که نتیجه تجزیه، اتحاد و نتیجه تخریب، تقدس بود.

وی اضافه کرد: بعد ازین روش های ناکام، ترورها آغاز شد و تروریست ها می گفتند با ترور مطهری و مفتح  مغزهای انقلاب، رجائی و باهنر ، دستان انقلاب، شهیدان اشرفی ، دستغیب، زبان نظام و با ترور جوانان با ظاهر انقلابی سر انگشتان نظام را می زدیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی با تروریزم مبارزه می کند که نماد آن داعش و القاعدة است.

به گفته وی، بعد از همه اینها حمله نظامی آغاز شد و می بینیم امروز کشوری و حاکمی که به ایران حمله کرد کارش به کجا کشید. تحریم ها بعد از جنگ آغاز شد؛ اما براساس آخرین آمار صندوق جهانی پول، ایران هجدهمین قدرت اقتصادی دنیاست.

نوبخت آخرین عرصه را عرصه مذاکرات عنوان کرد و گفت: آنانی که ایراد می گیرند می گویند بدترین مذاکره ای بود که داشتیم درست نیست و ما می گوییم برد برد بود که به نفع جهان اتفاق افتاد اگر آنها برده بودند نیازی نبود بگویند قرارداد را پاره می کنند.

وی اضافه کرد: یک لحظه دریچه ای باز شد و همان لحظه توانستیم شش قطعنامه علیه ایران را لغو کنیم.

ادامه دارد...