مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر رقم مستمری ماهانه پرداختی این صندوق یک میلیون و 450 هزار تومان است گفت: به ما بگویید یک بازنشسته، یک فرهنگی با این میزان پول دریافتی چه کار می‌تواند بکند؟ به برنامه ششم توسعه بسیار امیدوار هستیم تا بتوانیم با قانونی شدن مطالباتمان در برنامه ششم از بازنشستگان احقاق حق کنیم و تا حدی خسارات وارده به این قشر در دولت قبل را جبران کنیم.

به گزارش مرور نیوز، محمود اسلامیان، در "همایش نقش آفرینی صندوق‌های بازنشستگی در توسعه فرهنگ بیمه" که با همکاری بیمه ملت در مجموعه تلاش برگزار شد ضمن تاکید بر اهمیت بازنشستگان و آن که این قشر حق دارند در زمان بازنشستگی از حداقل امکانات بهره مند باشند گفت: معتقدم صندوق بازنشستگی محل بسیار خاصی است زیرا افرادی که ما به عنوان مسئول در این صندوق به آنها خدمت رسانی می‌کنیم همه از تاثیرگذارترین اقشار جامعه بودند و هر مسئول و مدیری که امروز در کشور است بی تردید تربیت یافته همین بازنشستگان است.

وی ادامه داد: این افراد بر گردن این مملکت حق دارند و باید در دوره بازنشستگی از حداقل امکانات بهره مند شوند.

اسلامیان در ادامه ضمن اشاره به روی کارآمدن ترامپ در آمریکا با بیان آنکه چند سالی آنها به ما خندیدند و الان وقت آن است که مابه آنها بخندیم زیرا چیزی که عوض دارد گله ندارد گفت: چندین سال با بی تدبیری های دولت قبل تورم دائم روند صعودی پیدا کرد و افزایش چشمگیری یافت و این در حالی است که باید با افزایش نرخ تورم حقوق بازنشستگان نیز به نسبت همان افزایش یابد تا قدرت خرید آنها حفظ شود.

اشتباه یک سیاستمدار اصلا قابل جبران نیست

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: اگر تورم 30 درصد افزایش یافت و دولت قبل حقوق بازنشستگان را 30 درصد اضافه کرد لطفی نکرده است زیرا تنها قدرت خرید آنها حفظ شده در حالی که اگر افزایش حقوق ها کمتر بود به این قشر ظلم می شد.

اسلامیان در ادامه ضمن تاکید بر آنکه در دولت یازدهم تورم کنترل شده اما خسارات بر جای خود باقی است گفت: برخی می‌گویند هنرمند جای اشتباه دارد اما اشتباه یک سیاستمدار اصلا قابل جبران نیست زیرا هزینه اشتباه یک سیاستمدار را کل جامعه پرداخت می کند و نمی‌توان آن را جبران کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته به همت شخص رئیس‌جمهور ردیفی در بودجه اضافه شد تا بتوانیم به صورت تدریجی خسارات ایجاد شده در دولت قبل را تا حدی جبران کنیم به این ترتیب در سال گذشته 600 میلیارد تومان و برای سال 96 ، هزار میلیارد تومان به منظور جبران خسارات وارده در دولت قبل در منابع صندوق بازنشستگی کشوری لحاظ خواهد شد.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه به خسارات وارده در دولت قبلی اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته در همه جا سوءاستفاده‌هایی شد و صندوق بازنشستگی کشوری از این سوء استقاده مصون نماند تا جایی که 12 مورد تخلف صورت گرفت که به کمک دادستان تهران 10 مورد را شناسایی کرده‌ایم.

اسلامیان ادامه داد: در حال وصول و شناسایی تمامی تخلفات هستیم زیرا ارقام سوء استفاده یک قران و دو زار نیست و متعلق به بازنشستگان عزیز است و باید همه آن پس گرفته شوند.

حق بازنشستگان خوردن ندارد

وی ادامه داد: یکی از این تخلفات مربوط به کسی می‌شود که با مذهبی کاری‌ها حداقل 400 میلیارد تومان مال را در منطقه مینی سیتی از آن خود کرده و ما با پیگیری هایی که کردیم توانستیم این خسارات را جبران کنیم و آن را بازپس گیریم.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه ضمن بیان آنکه در حال حاضر میانگین پرداختی های ما به بازنشستگان یک میلیون و 450 هزار تومان است گفت: ارقام سوءاستفاده شده در دولت قبلی متعلق به یک میلیون و 300 هزار بازنشسته است و حق آنها خوردن ندارد.

وی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر پرداختی های ما بروز شده است.

انتقاد از حذف بودجه بیمه تکمیلی صندوق

اسلامیان در ادامه ضمن اشاره به حذف بودجه بیمه تکمیلی در صندوق بازنشستگی کشوری گفت: متاسفانه در سه سال پیش به جای کمک به صندوق بازنشستگی کشوری ردیف بودجه تکمیلی از این صندوق حذف شد این در حالی است که ما این دو سال را تحمل کردیم اما دیگر تحملش را ندریم زیرا رقم حذف شده رقم سنگینی است و نمی توانیم فقدان آن را در صندوق بازنشستگی کشور تاب آوریم.

مردم گول نمایش پاک دستی افراد را نخورند

وی در ادامه ضمن اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: مردم باید بدانند که در انتخابات نباید کوتاه بیایند زیرا اگر کوتاه بیایند باز یک بی عقل بر ما حاکم می شود و خساراتی که با سیاست گذاری اشتباهش بر جامعه تحمیل می کند جبران ناپذیر خواهد بود به همین دلیل مردم نباید گول نمایش های پاک دستی افراد را بخورند.

رئیس صندوق بازنشستگی در ادمه ضمن اشاره به همکاری با بیمه ملت و طرح فروش سهام بیمه ملت به بازنشستگان کشوری گفت: در حال حاضر با بیمه ملت همکاری می کنیم و هیچ دلیلی ندارد شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری با بیمه‌های دیگری جز بیمه ملت همکاری کنند.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم بتوانیم با قانونی کردن روند مطالباتمان در برنامه ششم توسعه در صدد احقاق حق بازنشستگان کشور برآییم و خسارات وارده بر آنها را جبران کنیم.