قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: هر فرد مسلمان و حامی انقلاب باید در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کند.

به گزارشمرور نیوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد به فرارسیدن ایام فاطمیه اشاره و بیان کرد: خطبه‌های حضرت زهرا(ع) و حضرت زینب(س) دارای نکات فراوانی است که باید بیان شود.

وی با بیان اینکه این خطبه‌ها دارای نکاتی است که به ما درس بزرگی می‌دهد، عنوان کرد: طلابی که به تبلیغ می‌روند باید به بیان خطبه‌ها توجه داشته باشند و آن را برای مردم تبیین کنند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه در ادامه 22 بهمن را روز بزرگی دانست و ابراز کرد: این روز موجب برچیده شدن ظلم و ستم از کشور شد و مردم پایبندی به ولی فقیه زمان را به خوبی به دشمنان نشان دادند.

وی ولایت فقیه را یکی از ارکان مهم انقلاب دانست و گفت: مردم کشور ما عاشق شهادت و جهاد هستند و همیشه و در هر حال از امر ولی فقیه تبعیت می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: همه باید در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند و هر مسلمان و حامی انقلاب باید با شرکت در این راهپیمایی از ولایت فقه و نظام اسلامی دفاع و حمایت کند.

جریمه دریکرد حرام است

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله ربا اشاره و ضمن تأکید بر اینکه ربا گناه کبیره است، گفت: اگر در برابر قرض، پول دریافت شود این ربا و حرام است و متأسفانه این کار در بانک‌ها انجام می‌شود.

این مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه اخذ جریمه دیرکرد حرام است، بیان کرد: جریمه را فقط یکبار می‌توان گرفت نه اینکه با عناوین مختلف آن را دریافت کنند و روی جریمه هم جریمه بگیرند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: باید قانون قاطعی در این زمینه وضع شود و چنانچه این روند ادامه داشته باشد مردم نباید پول‌های خود را به بانک‌ها بسپارند.