سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: احمدی نژاد را اساسا اصولگرا نمی دانم و او در جایگاه یک فعال اصولگرا قرار ندارد.

این روزها در جمع های سیاسی،  صحبت از موضوعی مشترک است. نصیحت غیرآمرانه رهبری به احمدی نژاد بابت صلاح نبودن ورودش به عرصه انتخابات ریاست جمهوری آتی و نامه قبول این نصیحت از جانب احمدی نژاد، موضوعی است که ذهن اکثر کارشناسان سیاسی و فعالان مطبوعاتی را به خود مشغول کرده است.

در همین فضا حجت الاسلام مصباحی مقدم، در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار مرور نیوز درباره اینکه اگر آقای احمدی نژاد به مانند سال 92 به دنبال وارد کردن یه کاندیدای بدل از خود با گفتمانی از جنس خود او باشد و نماینده ای هم به شورای احتمالی مذکور اصولگرایان ارائه کند، آیا شما او را قبول می کنید، گفت: با اشخاص کاری نداریم و فقط تشکل ها و احزاب را به رسمیت می شناسیم.

البته این اظهار نظر در تناقضی آشکار با سخنان خود او در نشست خبری صبح امروز است که وی تشکیل شورای اصولگرایانی متشکل از اشخاص موثر و احزاب و گروه های سیاسی اصولگرا را وعده داده بود.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا احمدی نژاد به عنوان یک فعال اصولگرا در صحنه سیاست حضور و نقش تاثیر گذار در معادلات سیاسی این جبهه ندارد، اظهار داشت: اساسا او را اصولگرا نمی دانم؛ خود احمدی نژاد هم اعلام کرده است که اصولگرا نیست.