فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هراسی از این تهدیدات نداریم، توجه نمی کنیم، بلکه دشمن را می‌شناسیم و با همبستگی و با وحدت کلمه در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز، امیر دریادار حبیب الله سیاری در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن در تبریز، با بیان اینکه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را خدمت همه‌ی مردم انقلابی ایران تبریک می‌گویم، اظهار کرد: از حضور پرشور مردم تبریز در راهپیمایی 22 بهمن، نهایت سپاس و قدردانی را دارم. شما امروز ثابت کردید که یار و یاور انقلاب هستید، اقتدار انقلاب را نمایش می‌دهید، پشتیبان انقلاب هستید، در مقابل هر تهدیدی می‌ایستید، یاوه گویی‌های همه کسانی که علیه انقلاب ما حرف می‌زنند را به فنا می‌فرستید، انقلابی هستید و امروز ثابت کردید که در خط انقلاب حرکت می‌کنید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، گفت: ویژگی مردم غیور و انقلابی تبریز، ایستادگی در مقابل هر دشمنی با هر تجهیزاتی است، احسنت به شما به خاطر حضور باشکوه در راهپیمایی و لبیک گویی به فرمایشات رهبری، بنده از شما تشکر می‌کنم.

سیاری با بیان اینکه ما برای مقابله با استکبار، انقلاب کرده و شعار ما نیز "هیهات من الذّله" است، خاطرنشان کرد: شما امروز این شعار را سر دادید.

وی بیان کرد: استکبار به معانی خود بزرگ بینی، حق دیگران را خوردن، جلوی پیشرفت دیگران را گرفتن، رفتار منافقانه، دروغ گویی و منافع دیگران را نادیده گرفتن است؛ انقلاب ما ضد استکبار است، بدانید که تمامی این ویژگی‌های استکبار در رژیم پهلوی و توسط طاغوت اول و دوم در کشور ما اجرا می‌شد، رژیم پهلوی دست نشانده استکبار بوده و هدفش پیاده کردن خاصیت‌های استکبار در ایران و دادن منافع کشورمان به بیگانگان بود، اینان ملت ما را سر سپرده کرده و به همه چیز ما توهین کردند؛ اما انقلاب اسلامی ایران تمام ویژگی‌های استکبار را زیر پا می‌گذارد.

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی نوکر گوش به فرمان استکبار بود، گفت: در آن زمان استکبار تمام تصمیماتش را توسط دست نشانده خود یعنی شاه خائن در ایران پیاده می‌کرد، مردم ما در این شرایط علیه حاکمانی که در اختبار استکبار بودند، انقلاب کردند، جا دارد درود بفرستیم به روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره)، معمار کبیر انقلاب که با دست خالی ولی با تکیه بر مردم و آموزه‌های دینی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را شکل دادند. انقلاب اسلامی در کمال ناباوری جهانیان به پیروزی رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کسی فکر هم نمی‌کرد که چنین توانمندی در ملت قهرمان ایران وجود داشته باشد که کمر شاه را با آن همه تجهیزات، امکانات و پشتیبانی‌های استکبار بشکند و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما اسلامی بوده و بر آموزه‌های دینی تکیه دارد، گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس منافع مردم و با شعار "نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی" حرکت می‌کند.

سیاری خاطرنشان کرد: مردم ما امروز با حضور با شکوه در راهپیمایی 22 بهمن، تو دهنی به دشمنان زده و نشان دادند که انقلاب همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، مردم ایران در تظاهرات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" را سر می‌دادند و امروز این شعار به معنای واقعی محقق شده است.

وی با بیان اینکه استکباری که با پیروزی انقلاب اسلامی تمام منافعش را از دست داد، سکوت نکرده و آرام نمی‌نشیند، تأکید کرد: اینان به دنبال گرفتن آزادی ما و شکست دادن جمهوری اسلامی ایران هستند و اقدامات استکبار علیه جمهوی اسلامی ایران در طول این سال‌ها نشانگر این موضوع است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه استکبار به دنبال بازگشت و بازپس گرفتن منافعش است، گفت: مردم ایران به یاد دارند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار با تمام توان پای کار آمد و در نخستین اقدام، به تفرقه انگیزی میان قوم‌های مختلف کشور ما پرداخت.

وی با بیان اینکه ترور شخصیت‌های انقلابی از دیگر اقدامات استکبار علیه انقلاب اسلامی بود، گفت: ما در طول عمر انقلاب 17 هزار شهید ترور داریم، ترور را در کشور ما رایج کرده، منافقان و عناصر ضد انقلاب را به کار گرفتند تا از پیشرفت انقلاب جلوگیری کرده، آزادی و استقلال و شعار نه شرغی نه غربی را از ما بگیرند و بگویند شما باید برده ما باشید.

سیاری با بیان اینکه مردم ایران با حضور در تمامی صحنه‌ها نقشه‌های دشمنان را همواره خنثی کردند، بیان کرد: استکبار در ادامه اهداف خود، احمقی به نام صدام را تجهیز کرد و به او گفت، به ایران حمله کن و انقلاب اسلامی را نابود کن، به صدام گفتند از تو پشتیبانی می‌کنیم و جایگاه شاه معدوم را به تو می‌دهیم و صدام نیز باور کرد که شاه خاورمیانه می‌شود، برای خودش جایگاهی تعریف کرده بود و این گونه هشت سال جنگ را به کشور ما تحمیل کردند تا استقلال و آزادی را از ما بگیرند؛ اما آیا موفق شدند؟ هشت سال دفاعی که جنبه‌ی قداست داشت، باعث نابودی دشمن شد.

وی افزود: ما دشمن مسلح را با آن افکار پلید، اهداف توسعه طلبی خود و با حمایت 35 کشور که همه گونه کمکش می‌کرد، شکست دادیم و این جنگ نمونه‌ای بارز از پیروزی حق بر باطل است.

سیاری تأکید کرد: مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که در زمان جنگ دیگر کشورها حتی سیم خاردار هم به ایران نمی‌دادند؛ اما پایان این جنگ چه چیزی شد؟ بازهم به این نکته می‌رسیم که حق بر باطل پیروز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون آن امکانات صدام کجاست؟ وابستگانش کجاست؟ خود صدام و خانواده‌اش کجاست؟ وضعیت مردم و امنیت کشورش چگونه است؟ در سوی دیگر علی‌رغم همه‌ی نامردی‌ها علیه کشور و انقلاب ما، علی رغم تمامی تحریم‌ها و ضربه زدن‌ها، به خاطر حمایت‌های همه جانبه مردم، حضور در صحنه مردم، جنبه قداست دادن به جنگ و حضور جوانان در عرصه دفاع جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان بالاست و در منطقه جایگاه اول را دارد، امروز ما بازیگر اصلی منطقه هستیم و بدون حضور ایران کسی نمی‌تواند تصمیمی در منطقه بگیرد.

وی با بیان اینکه جایگاه کنونی کشورمان را مدیون حضور مردم در صحنه‌های مختلف هستیم، گفت: همین آذربایجان و تبریز بالای 10 هزار شهید و هزاران نفر جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده تا انقلاب و شرف و ناموس ما حفظ شود. به همه‌ی دشمنان نشان دادیم که قوی، مقتدر، انقلابی و اسلامی هستیم.

سیاری در خصوص وضعیت فعلی کشورمان گفت: بعد از این همه اتفاقات دشمن همچنان اهدافش پلیدش را ادامه می‌دهد؛ به طوری که بعد از جنگ تحمیلی دشمن وارد جنگ اقتصادی شده و تحریم‌ها را افزایش داد تا با فشار اقتصادی مردم را از نظام جدا کند؛ اما بازهم موفق نشد و عظمت مردم در خیابان‌ها نشانگر این است که آن ترفند دشمن هم با شکست مواجه شده است.

وی با بیان اینکه دشمن بعد از جنگ اقتصادی به سمت جنگ نرم رفته است، اظهار کرد: دشمن از طریق این امکانات ارتباطاتی به دنبال خدشه‌دار کردن فرهنگ کشورمان است و امروز از تمامی توانمندی‌هایش برای جنگ نرم استفاده کرده است.

سیاری با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با نفوذ فرهنگی تفرقه ایجاد کرده و به کشورمان لطمه بزند، گفت: امروز مردم با حضور باشکوه خود نشان دادند که بازهم در مقابل تهدیدات دشمن ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این آمادگی را داریم که در مقابل تهدیدات سخت افزاری، نرم افزاری، اقتصادی و فرهنگی ایستادگی کنیم، اظهار کرد: مردم انقلابی و غیور تبریز در تمامی حوادث مختلف ایران جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و رهبر معظم انقلاب در خصوص مردم آذربایجان و به ویژه تبریز سخنان ارزشمندی را بیان کرده‌اند.

وی ادامه داد: مردم تبریز در تمامی حوادث تاریخی پیشگام بودند و قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 بسیار مهم و اثر گذار بود؛ به طوری که همین قیام، کمر رژیم شاه را شکست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: امروزه راه مقابله با تهدیدات و دشمن داشتن بصیرت دینی،اخلاقی و سیاسی است، این بصیرت که در مردم ما وجود دارد، سبب ماندگاری روحیه انقلابی و ایستادگی ما در مقابل دشمنان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به بصریت دینی، اخلاقی و سیاسی به وجود چراغ راه نیاز داریم که آن فقط و فقط ولایت مداری و حرکت در خط ولایت است؛ به طوری که چراغ راه ما ولایت است و ما با تکیه بر خط ولایت می‌توانیم در مقابل تمام تهدیدات ایستادگی کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:حضور باشکوه مردم در در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهنده اقتدار، وحدت کلمه و انقلابی بودن ماست.