رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: از جمله کارهای با ارزش در شرف انجام، ساخت بزرگترین بیمارستان هسته‌ای خاورمیانه است که مقدمات آن در حال انجام است.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عصر روز شنبه 23 بهمن ماه جاری به دعوت مرکز طبی کودکان در این مرکز پزشکی تحقیقاتی و درمانی حضور یافت.

در این بازدید جمعی از مسئولان و مدیران این مرکز از جمله محمد پور، حمیدیه، بیگی، کجباف زاده، افتخاری و یارعلی در جمعی صمیمانه گزارشی از تاریخچه و فعالیت‌های تحقیقاتی و درمانی پزشکی مرکز طبی کودکان را ارائه کردند.

 

سپس معاون رئیس جمهور با همراهی این جمع از چند بخش شامل بخش پیوند استخوان، بخش ارولوژی، مرکز تحقیقات ارولوژی اطفال و پزشکی بازشناختی، آزمایشگاه و محل جدید تأسیس پزشکی هسته‌ای، آزمایشگاه گاماسل، بخش مراقبت‌های ویژه جراحی قلب باز نوزادان دیدن کرد.

صالحی با تاکید بر اینکه پزشکان، واسطه‌ فیض الهی هستند که یک دستشان در دست خداوند متعال و دست دیگرشان بر سر بیماران دردمند است، اظهار داشت: بازدید از این مرکز بر مبنای بازدید از مراکزی صورت می‌گیرد که با فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران مرتبط می‌شوند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به آغاز بهبود اقتصادی کشور در سال 96 گفت: انشاء الله این بهبود آرام آرام در معیشت مردم حس خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر توجه ویژه دولت به بحث درمان و پزشکی، افزود: اینکه با یادآوری موضوع هسته‌ای ذهن مردم عزیز غالباً به سمت سانتریفیوژ، غنی سازی و آب سنگین می‌رود، ظلم به صنعت هسته‌ای کشور است. از جمله کارهای با ارزشی که در شرف انجام است، ساخت بزرگترین بیمارستان هسته‌ای خاورمیانه است که مقدمات آن در حال انجام است. این بیمارستان با سرمایه گذاری عظیم بیمارستانی، نمونه‌ای خواهد شد که خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه خواهد داد.

صالحی با تاکید بر لزوم بهنگام سازی مراکز هسته‌ای کشور ادامه داد: از کارهای دیگری که باید انجام دهیم کمک به مراکزی است که فعالیت‌های آنها مرتبط با علوم و فناوری هسته‌ای است.

 

در بخشی از این رویداد دختری که پیشتر مبتلا به سرطان بود و در سال 1388 در این مرکز عمل موفقیت آمیز پیوند مغز استخوان بر روی وی انجام شد، با همراهی پدرش در جلسه مسئولان بیمارستان با صالحی حاضر شد.

در روند معالجه وی از رادیوداروی MIBG ساخت سازمان انرژی اتمی ایران و سلول‌های بنیادی استفاده شد تا پیوند مغز استخوان با موفقیت انجام شود. در حال حاضر این فرد بطور کامل بهبود یافته است.

 لازم به ذکر است مرکز طبی کودکان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران از جمله مراکزی است که در حوزه پزشکی هسته‌ای فعالیت تحقیقاتی و درمانی داشته است، اما به دلیل مستعمل شدن تجهیزات از کار افتاده اعلام شده است.

از این رو مسئولان بیمارستان در تدارک راه اندازی مرکز جدید پزشکی هسته‌ای هستند. پزشکان و محققان این مرکز، پروژه‌هایی را با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و پژوهشگاه سلول‌های بنیادی در دست کار دارند.