وزیر اطلاعات با بیان اینکه نباید نهضت حسینی به خرافات و فقط برانگیختگی احساسی آلوده شود، گفت: با پررنگ کردن آثار فکری و عقلانی قیام عاشورا در عزاداری‌ها باید از محتوای انقلاب صیانت کرد.

به گزارش مرورنیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در این ستاد، به نقش قیام حضرت امام حسین (ع) در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ما به برکت آموزه‌ها و درس‌های مکتب عاشورا انقلاب کردیم و با تأسی به این مکتب و احیای تفکر عاشورایی از این انقلاب صیانت خواهیم کرد.

علوی با بیان اینکه رفتار دشمنان امام حسین (ع) ملاک نیست اما باید از آن عبرت گرفت، ادامه داد: مکتب سیدالشهدا برای ما الگو و سرمشق است؛ آنجا که حضرت بر سر دوراهی ذلت و شمشیر، فریاد هیهات من الذلة سر می‌دهد و شمشیر و شهادت را به جان می‌خرد و عزت را به ارمغان می‌آورد.

وی با تشریح نقش قیام عاشورا در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام خمینی (ره) خون را بر شمشیر پیروز دانستند و فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، ایشان با زدودن گرد و غبار از مذهب و فرهنگ عاشورایی و کنار زدن خرافه‌ها، فرهنگ و تفکر ما را حسینی کردند.