عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: فردو و اراک را بتون کردند تا به‌جای آن کترینگ قطارهای کشورمان را به خارجی‌ها بدهند.

به گزارش مرور نیوز، سعید قاسمی امشب در سومین اجتماع انقلابیون جوان در استان هرمزگان که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال را شاکرم که در طول 57 سال سن خود فرصت درک انقلاب اسلامی و شرایط قبل و بعد از آن را داشته‌ام و به جرأت می‌گویم که در دوره ستمشاهی، شاه حتی حاکم کشور نبود و همه امور را اشرف پهلوی مدیریت می‌کرد.

وی با بیان اینکه سینه‌چاکان آمریکا و انگلیس و اسرائیل به دنبال وارونه جلوه دادن واقعیت‌های انقلاب اسلامی و تطهیر نظام ستمشاهی هستند، افزود: آنها همان طور که از روی پرچم آمریکا می‌پرند تا پا روی آن نگذارند، از روی دستاوردهای انقلاب و استقلال و عزت کشور نیز می‌پرند تا رژیم سراسر فساد و تباهی ستمشاهی را به نسل جوان و نوجوان امروز وارونه تصویر کنند.

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اضافه کرد: باید واقعیت‌های انقلاب و دلایل شکل‌گیری آن و عوامل دخیل در وقوع انقلاب اسلامی را به طور دقیق برای نسل امروز واگویی کرد، اما متأسفانه نظام آموزشی ما هر روز تهی‌تر از قبل می‌شود و مفاهیم ارزشی و انقلابی یکی پس از دیگری از کتب درسی بچه‌های کشور ما حذف می‌شوند.

قاسمی گفت: اگر واقعیت‌ها و اصول انقلاب را به خوبی بشناسیم، آسیب کمتری در مواجهه با جبهه استکبار می‌بینیم، اما دست‌های پنهانی در جریان است تا نسل امروز ما و ملت ما با گذشته خویش بیگانه باشد و ندانند که امثال بنی‌صدرها از کجا پیدا شدند و یا منافقان کوردل چه آسیب‌های بزرگی به ملت و انقلاب نوپای ملت ایران وارد آوردند؟

وی عنوان کرد: همان‌هایی که عکس مریم رجوی یا مردم عضدانلو یا همان مریم ترکی فیصل را در بنری جلوی درب دانشگاه تهران به عنوان نخبه فارغ‌التحصیل معرفی و نصب می‌کنند، همان‌ها نمی‌خواهند که نسل امروز ما بداند که امثال مریم رجوی‌ها چه جنایت‌هایی در حق این ملت کرده‌اند. چه کسانی 17 هزار نفر از نخبگان و برگزیدگان مردم ایران را در کوچه‌ها و خیابان‌ها قربانی مطامع خود کثیف خودشان کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به طرح موضوع آشتی‌ملی از سوی عده‌ای در کشورمان و پاسخ شفاف و روشن دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی به این عده، خاطرنشان کرد: باید دید آمار شهدای فتنه 88 و مجروحان آن چقدر است؟ بارقه امیدی که سران فتنه در دل دشمنان انقلاب بوجود آوردند چه ابعادی دارد؟ عظمت حرکت بزرگ ملت ایران که با فتنه مورد خدشه قرار گرفت را چه کسی جبران می‌کند؟ این تحریم‌هایی که کردند در پی چه وقایع و چه حرفهایی بود؟ و آن وقت اگر گفتند و توبه کردند و برائت جستند می‌توان نشست و عذر آنها را پذیرفت.

قاسمی تصریح کرد: در موضوع فتنه 88 برای اولین بار جریان ضد انقلاب با هم یکی شدند تا انتخابات بزرگ ملت ایران را که تراز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را ارتقاء داده بود، تحت‌الشعاع قرار دهند و متأسفانه سران فتنه با نقش‌آفرینی خائنانه بر طبل دشمنان کوبیدند و به عاملیت آنها برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی تبدیل شدند.

وظیفه دانشجوی انقلابی در شرایط امروز

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با طرح این سوال که چرا نباید آموزش عالی ما از اندیشه‌های امام (ره)، ارزش‌های انقلاب و اصول انقلابی‌زیستن و ... در دروس خود برخوردار باشد؟ عنوان کرد: بر من مسجل است که آموزش عالی ما نمی‌خواهد گیجی و استضعاف فرهنگی را در جامعه ما درمان کند و تکلیف نسل جوان را با ارائه درست واقعیت‌ها روشن سازد. چرا درس شهید فهمیده از کتاب کلاس چهارم حذف شد و حتی وقتی قول دادند که در کتاب کلاس ششم گنجانده می‌شود، اما این کار هم به فراموشی سپرده شد و رها شد.

قاسمی اظهار کرد: وزیری که در وزارتخانه او بیش از 13 هزار میلیارد تومان اختلاس شده و بدنبال آن هستند که این اختلاس را بدهی معوقه 80 نفر جلوه دهند، دروس ارزشی را از کتاب‌های تحصیلی دانش‌آموزان کنار می‌گذارد و حتی به درس ریزعلی خواجوی هم رحم نکردند و این روند برداشتن دروس ارزشی از کتب درسی ادامه پیدا کرده و هر روز به ما خبر می‌دهند که فلان درس مبتنی بر اندیشه جهادی و ارزش‌های انقلابی را از کتب دانش‌آموزان ما حذف کرده‌اند.

وی ادامه داد: مراکز هسته‌ای فردو و اراک را بتون ریختند و به همین هم راضی نیستند. بتون کردن تأسیسات هسته‌ای ما یک نماد برای غربی‌ها بود که به آن رسیدند. صهیونیست‌ها از همان اولین روزهای مذاکرات هسته‌ای به وندی شرمن گفته بودند که کمتر از بتون‌ریزی تأسیسات هسته‌ای راضی نشوند و آنها فردو و اراک را بتون کردند، اما در ازای آن چه چیزی دریافت کردیم؟

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از دانشجویان خواست تا جریانات 4 دهه اخیر را به دقت بشناسند و در ذهن خود تحلیل کنند که در چه مقاطعی نظام ما و ملت ما به پیروزی و اوج رسیده و در چه مقاطعی دچار ضعف شده است. به جرأت می‌توان گفت که ما زمانی که از خودمان ضعف نشان دادیم و فکر کردیم که با سازش می‌توان به منافع ملی‌مان رسید، به درهای بسته خوردیم.

سعید قاسمی گفت: سرباز ولایت باید در مبانی فکری پشت سر فرمانده و در مقام عمل پیشدار جبهه باشد. فرمانده در میدان جنگ گونی شن نیست که ما بخواهیم پشت سر او سنگر بگیریم بلکه باید سربازان خود را فدای فرمانده کنند تا فرمانده بماند و پرچم استقلال و عزت را به پیش برد.

وی با انتقاد از دلسپردگی و وادادگی عده‌ای در برابر جبهه استکبار و دل‌بستن به توافقات هسته‌ای برای چرخاندن چرخ‌های اقتصادی کشور، بیان داشت: صنایع هسته‌ای‌مان را که مظهر اقتدارمان بود بتون کردیم، اما بجای آن کترینگ غذای قطارهای کشورمان را به اتریشی‌ها داده‌اند یا بجای چاره‌اندیشی برای توسعه صنایع ریلی و تلاش برای کاهش تلفات جاده‌ای، دل به خریدن چند هواپیما بسته‌اند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: ما لحظات پر افتخار بسیاری در سال‌های بعد از انقلاب داشته‌ایم که متأسفانه از توجه کارگردانان سینمای ایران دور مانده است. لحظات پرافتخاری که متجاوزان انگلیسی در آب‌های کارون به اسارت فرزندان غیور این ملت درآمدند و برای آزادکردن آنها به التماس افتاده بودند. ما ملتی هستیم که به انگلیسی‌ها فهماندیم که دوران استعمار ملت‌ها پایان یافته است.

قاسمی به اقتدار امروز نیروهای مسلح کشورمان اشاره و گفت: امروز با همه جنایت‌ها و ظلم‌هایی که در حق ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران کردند، ملت ایران در تنگه باب‌المندب حضور دارد و گام‌های خود را برای حضور در آب‌های دورتر استوار می‌کند و برای تداوم این راه باید جوانان انقلابی پای کار انقلاب بوده و در وسط میدان با اقتدار نقش آفرینی کنند.

به گزارش فارس، سعید قاسمی قرار است صبح فردا در جمع مردم روستای کردر رضوی در شهرستان میناب و در ساعت 9 صبح سخنرانی کند.