نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ حمایتی که اخیراً از طریق شرکت‌های خصوصی تحت امر وزارت راه و شهرسازی با پیامک‌هایی به نمایندگان طی این چند روز، نشان می‌دهد که رابطه‌بازی‌ها وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، اکبر ترکی نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ظاهراً بنا نیست به حرف‌ها گوش داده شود کما اینکه در گذشته هم داده نشده است؛‌ ما ملت شریف ایران را مخاطب خود قرار می‌دهیم.

وی افزود: ما قرار نبود امروز صحبت کنیم اما باید بگویم بسیاری از دوستان آمدند و صحبت کردند و می‌گویند دو، سه ماهی بیشتر باقی نمانده است چرا دو، سه ماه؟ 6، 7 ماه تا پایان خدمت این دولت باقی مانده است.

نماینده مردم فریدن بزرگ در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اگر با این تفکر ما جلو برویم یعنی از اکنون تا شهریور سال آینده چه این دولت رأی بیاورد و چه نیاورد ما نظارتی را بر دولت، وزرا و هیأت آن نخواهیم داشت. همان گونه که اکنون بنا را بر همین گذاشتند. چشمان ما به جمال مبارک وزرای محترم روشن شده ولی اینها آمده‌اند تا نمایندگان را مشغول کنند تا از آن وظیفه اصلی سرباز زده شود.

ترکی بر همین اساس اضافه کرد: ما یک وظیفه داریم در مقابل خداوند قسم یاد کردیم که وفادار به نظام جمهوری اسلامی باشیم و از حق مردم دفاع کنیم و با مشکلاتی که در مدیریت وزارت راه وجود دارد، کاری که خودمان باید انجام دهیم را دنبال کنیم.

وی در ادامه سخنان خود در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: مشکلاتی که اخیراً و شب گذشته در فرودگاه مشهد پیش آمد قابل تامل است، مسافران بیش از 7 ساعت در هواپیما محبوس بودند. عده‌ای می‌گویند وزیر راه در حوزه هوایی خوب کار کرده اما خوب است بروید و متوسط تأخیری‌های مسافرت‌های هوایی را ببینید لذا مدیریت آن چنانی را ندیدیم و نداشتیم.

وی عدم مدیریت وزرات راه و مسکن و شهرسازی را یکی از دلایل اصلی استیضاح آخوندی اعلام کرد و گفت: اگر کاری هم انجام شده در بسیاری از موارد عدالت رعایت نشده، در 4 شهرستان بنده که از شهرستان‌های محروم است وزیر راه در مسائل جاده‌ای و ریلی این شهرستان‌ها که باید در آنجا وجود داشته باشد توجه خاصی نداشته است.

ترکی در خاتمه گفت: همچنین در پرداختی‌ها معاونان وزارت تا پایین دریافتی‌های خودشان را دارند اما کارگرانی که به صورت قراردادی در این وزارت خانه مشغول کار هستند 8 ماه است که حقوق خود را دریافت نکردند. حمایتی که اخیراً از طریق شرکت‌های خصوصی با پیامک‌هایی که به نمایندگان طی این چند روز (شرکت‌هایی که تحت امر وزارت راه و شهرسازی) صورت می‌گیرد، نشان می‌دهد که رابطه‌بازی‌ها وجود دارد.