فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریت اصلی نیروهای مسلح را پاسداری از دین خدا دانست و گفت: ارتش بستر ولایت مداری است.

به گزارش مرور نیوز، امیر کیومرث حیدری امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دین و کتاب آسمانی ما مسلمانان واحد است و فاصله ای میان اهل سنت و اهل تشیع نیست و این وحدت در استان کرمانشاه به منصه ظهور رسیده است.

امیر حیدری تبلیغ و نشر فرهنگ اسلام و ولایت را رسالت همگانی دانست و گفت: کلام خدا، پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام صراط مستقیم هستند و امروز صراط مستقیم، صراط ولایت است و امروز وجود مبارک ولایت بالاترین نعمتی است که خداوند نصیب ما کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: ما باید شکرگذار نعمت ولایت باشیم و این شکرگذاری نه تنها لسانی بلکه در عمل تبعیت و اطاعت محض از ولایت داشته باشیم.

امیر حیدری در ادامه بیان کرد: ارتش و نیروهای مسلح به واسطه اینکه مستقیما تحت امر مطاع ولایت هستند، در این ارتش بستر ولایت مداری گسترده شده  و روز بروز شاهد شکوفایی امیرانی هستیم که هر کدام به عظمت یک تاریخ توانستند در اطاعت و خدمت به ولایت نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سه تفاوت با نیروهای مسلح جهان دارد، تصریح کرد: ماموریت نیروهای مسلح ما پاسداری از تاج و تخت هیچ پادشاه و امیر و سلطانی نیست بلکه مأموریت اصلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعتلای کلمه الله و پاسداری از دین خداست.

امیر حیدری بیان کرد: دومین تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با جهان تفاوت در رهبری و فرماندهی است ما ضمن اینکه مشروعیت قانونی داریم تحت امر رهبری هستیم که جانشین آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. ما از حاکمیت شرعی برخورداریم و از صرف یک نیروی نظامی خارج شدیم و ما امروز جنود الهی و سربازان خدایی هستیم و هر لحظه در حال معامله با خداوند هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: در این بستر پر فیض ولایت به واسطه فرهنگ نورانی که ولی امر مسلمین در جامعه تبیین فرمودند و به واسطه بصیرت الهی، روز بروز در پرتو نور ولایت چهره هایی ولایی در ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام  ابعاد در کشور ظهور و بروز می کند و در عرصه خدمت گذاری نقش آفرینی می کنند.

امیر حیدری در ادامه بیان کرد: امیر منوچهر کاظمی نمونه ای از امیر ولایی و سرباز فداکار است و چهره ای کم نظیر در ولایتمداری و تبعیت از ولی امر مسلمین  در صحنه های سخت است،ایشان در مبارزه با مبارزه با کفر و نفاق، در دوران دفاع مقدس چهره ای مسلمان و متواضع است و عشق به اهل بیت علیهم السلام را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی گفت: من امیر منوچهر کاظمی را  از نظر اخلاص در عمل، بی اعتنایی به دنیاو پای در رکاب بودن در شأن و همطراز صیاد شیرازی می دانم و علت تودیع ایشان درخواست خود ایشان بود و از امیر کاظمی قول گرفتم که  از ایشان در سمت مشاور فرماندهی نیروی زمینی ارتش استفاده نمایم.

امیر حیدری همچنین بیان کرد: امیر فرهاد آریانفر دانش آموخته مکتب ولایت و امامت است و در بستر ولایت رشد و نمو یافته است، ایشان امیری ولایت مدار و منافق ستیز است.