وزیر کشور با بیان اینکه برای حل مشکلات مناطق بحرانی،منطقه قلعه گنج بعنوان پایلوت انتخاب شد،گفت: این مدل به 31 استان تسری می یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرورنیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست شورا، اظهار داشت: دو سال قبل بحث شهرستانهای نمونه را مطرح کردیم کرمان شاص ای فرهنگی سیاسی و اقتصادی مطرح بود؛ بعنوان وزیر اختیارات خود را به فرماندار واگذار کردم که با ریاست سعیدی کیا و با همکاری امور خوب پیش رفت. 

وزیر کشور ادامه داد: قلعه گنج بعنوان پایلوت انتخاب و همه ابعاد اجتماعی اقتصادی و فرهنگی در این شاخصه رعایت شد .

وی با بیان اینکه یکی از وام گیرندگان منطقه قلعه گنج را یک خانم  ود که مبلغ 350 هزار تومان وام می خواست، گفت: این خانم گفته بود با این پول یک پیراهن ظرف یک ماه می دوزد و 700 هزار تومان می فروشد.

محمد سعیدی کیا در نشست شورای اجتماعی در محل وزارت کشور با بیان اینکه منطقه قلعه گنج کرمان بعنوان پایلوت کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: هزار و 60 نفر تا الان در جهت اشتغالزایی وام گرفتند که هیچکدام در بازپرداخت وام تاخیر نداشتند، وامی که مردم خودشان در تعاونی هایشان اعطا می کنند و از محل صندوق های خرد اعتباری است که توسط خود مردم مدیریت می شود.

براساس این گزارش، در این نشست نرخ موالید بررسی و گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص پیگیری سیاست های ابلاغی جمعیت ارایه شد.

همچنین در این نشست، گزارشی از اتمام دوره ساماندهی طرح های دریا در فصل تابستان ارایه و طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ارایه گزارش محرومیت زدایی مناطق حاد بحرانی و بررسی و تصویب اصلاح طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از دیگر برنامه های این نشست بود.