رحمانی فضلی درباره آخرین وضعیت بررسی موضوع املاک شهرداری تهران، گفت: بررسی گزارش و مستندات شهرداری در حال انجام است.

به گزارش خبرنگارسیاسی مرورنیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران افزود: قرار شد شهرداری مستندات و مدارک ارائه شده به قوه قضاییه را در اختیار وزارت کشور هم قرار دهد تا ما براساس وظیفه ای که دولت در اختیار مان گذاشته موضوع را بررسی کنیم.

وی افزود: با قالیباف شهردار تهران هم به همین منظور جلسه ای داشتم و او نسبت به پیگیری این قضیه ابراز علاقه کرد.

وزیر کشور درباره نشست اعضای شورای اجتماعی کشورو سران قوا با رهبر معظم انقلاب در 10 آبان امسال گفت: قرار بود در 6 ماه گذشته کارفوق العاده ای روی پنج اولویت تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب انجام شود که گزارش اقدامات صورت گرفته در نشست 10 آبان ماه ارایه خواهد شد.

وی یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور را بررسی نرخ موالید و پیگیری سیاست های ابلاغی جمعیت عنوان کرد و گفت: در این زمینه سازمان ثبت احوال، وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و سازمان برنامه و بودجه گزارشی را ارایه کردند. 

 رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد همه تلاش ها به سمت و سویی برود که بتوانیم حداقل به 1/2 درصد رشد جمعیت که نرخ جایگزین است، دست یابیم که گزارش های ارایه شده در حال حاضر نرخ 2 درصد را نشان می دهد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده ها حاکی از انتصاب علی اصغر احمدی به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور است، آیا این موضوع را تایید می کنید و تغییراتی در این وزارتخانه خواهید داشت؟ گفت: همیشه اعلام کرده ایم هر زمان لازم باشد براساس ارزیابی ها، تغییر و تحول خواهیم داشت. معاون سیاسی نیز هر زمان حکم گرفت، متوجه می شوید.