عباس آخوندی تاکنون سه بار در مقابل رای نمایندگان قرار گرفته است و هر بار توانسته موافقت آنها برای نشستن بر صندلی ریاست وزارتخانه راه و شهرسازی را کسب کند.

به گزارش مرور نیوز عباس آخوندی تاکنون سه بار در مقابل رای نمایندگان قرار گرفته است و هر بار توانسته موافقت آنها برای نشستن بر صندلی ریاست وزارتخانه راه و شهرسازی را کسب کند.

عباس آخوندی وزیر راه دولت یازدهم برای دومین بار در طول دوره وزارتش رودروی نمایندگان قرار گرفت تا از خود در مقابل طرح استیضاحی که مطرح شده بود دفاع کند. او که به عنوان وزیر راه دولت روحانی توانسته بود از مجلس نهم 159 رای موافق بگیرد. بعد از دو سال از حضورش در کابینه با استیضاح روبرو شد. استیضاحی که او را از کابینه جدا نکرد.

سه شنبه 14 مهر 1394 بود که در مجلس نهم شورای اسلامی طرح استیضاح مطرح شد که با رای منفی نمایندگان، آخوندی در سمتش ابقاء شد. استیضاحی که از سوی فراکسیون اقلیت مجلس نهم دنبال شده بود.

نمایندگان مجلس دهم اما در عمر چندماهه خود دست به کار شدند و اینبار آنها هم آخوندی را هدف اولین طرح استیضاح خود قرار دادند. استیضاحی که تنها 31 نماینده پای آن امضا زده بودند ولی در نهایت آخوندی با 176 رأی مخالف به استیضاح در سمتش ابقا شد. رایی بالاتر از رای روز رای اعتماد. این درحالیست که تنها 74 نماینده موافق استیضاح اقای وزیر بودند یعنی دو نفر بیشتر از تعداد موافقان استیضاحش در مجلس نهم.

در جدل زیر آرای وزیر راه در جلسه رای اعتماد و دو جلسه استیضاح به تفکیک آمده است.
مقایسه آراء «آخوندی» در 3 دور رای اعتماد
* گفتنی است در جلسه رای اعتماد آرای موافق به معنای حضور کاندیدا در سمت ریاست یک وزارتخانه است. اما در جلسات استیضاح آرای موافق به معنای عدم موافقت با حضور در سمت ریاست یک وزارتخانه است.