علی مطهری نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکری گفت: دولت اگر برای حل مشکلات اخیر پیش آمده در کشور نیاز به بودجه کلانی دارد می‌تواند لایحه دو فوریتی به مجلس برای اینکه از صندوق توسعه ملی برداشت شود بفرستد و اجازه‌اش را از مجلس بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، شهباز حسن‌پور که در موافقت با کلیات لایحه بودجه 96 صحبت می کرد، در حین اظهارات خود از مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت درخواست کرد تا به وی اجازه دهد که نسبت به حوادثی که اخیرا به لحاظ سیل و گرد و غبار ایجاد شده، تذکر دهد.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب امروز صبح در ابتدای درس خارج فقه خود طی سخنانی مهم هشداری به مسئولین نظام فرمودند در جنوب کشور سیل آمده الان مردم در آن منطقه در شرایطی هستند که احتیاج به کمک دارند. سیل آفت بزرگی است و خسارت‌های زیادی را برای مردم و خانواداه‌ها ایجاد می‌کند، یک وظیفه و یک کار لازم است. اگر کسی به فکر مردم باشد نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند. حکومت‌ها موظفند به فکر مردم باشند.

نماینده سیرجان در مجلس تصریح کرد: از دولت و سازمان مدیریت و برنامه می‌خواهم که با یک لایحه سه فوریتی به منظور پیشگیری و مقابله با بحران‌ها به ویژه سیل و ریزگردها، زلزله و آتش‌سوزی و نظایر آن و با تاکید بر مناطق حادثه‌خیز مثل کرمان، خوزستان، مازندران، سیستان و بلوچستان، فارس و بوشهر اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی اظهار کرد: هر چه سریعتر منابع لازم برای مقابله با بحران‌های کشور که در اختیار سازمان برنامه و بودجه است را تخصیص دهد و کار درستی نیست که از وزارت کشور و ستاد بحران بخواهیم.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه سریعتر برای مقابله با این مسائل و مشکلات تدابیر لازم انجام شود.

مطهری نایب رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما تذکر خوبی بود اگرچه در جای خود نبود. البته تلاش‌های دولت در این چند روز اخیر در مجموع در حد توان خود انجام شده و ما تقدیر می‌کنیم اما نیاز به کارهای اساسی دارد اگر دولت احساس می‌کند نیاز به یک بودجه کلانی دارد و لازم است لایحه دو فوریتی را به مجلس بفرستد برای اینکه از صندوق توسعه ملی برداشت شود. اجازه‌اش را از مجلس بگیرند تا یک طرح اساسی اجرایی شود که در سال آینده با اینگونه حوادث ناگوار که هر ساله تکرار می‌شود مواجه نباشیم.