نماینده مردم شیروان در مجلس با اشاره به اینکه دولت ۱۳ هزار میلیارد تومان به فرهنگیان بدهکار است گفت: در بودجه ۹۶ ردیفی برای پرداخت این بدهی‌ها لحاظ نشده است.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 2 اسفند) قوه مقننه در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال 96 کل کشور، گفت: لایحه‌ای که تدوین شده تطابقی با سیاست‌های کلی نظام به ویژه اقتصاد مقاومتی ندارد و صرفه‌جویی‌ها در مصارف عمومی در آن دیده نشده است.

وی ادامه داد: افزایش سهم صندوق ملی از فروش نفت از سوی دولت دیده نشده بود که خوشبختانه در کمیسیون تلفیق این موضوع دیده شد و سهم صندوق از 20 درصد به 30 درصد افزایش یافته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه باید در بودجه سال 96 افزایش حقوق بازنشستگان را در نظر بگیریم، اظهار داشت: برای جبران شکاف دریافتی بازنشستگان با شاغلان که زیاد است، در لایحه ارائه شده متنی دیده نمی‌شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس با اعلام اینکه دولت 13 هزار میلیارد تومان به فرهنگیان بدهکار است، گفت: در لایحه بودجه ردیفی برای پرداخت این بدهی‌ها دیده نشده و باید آن‌گونه که شایسته فرهنگیان است، حقوق آنها پرداخت شود.

عزیزی با بیان اینکه باید در پرداختی به نظامیان در لایحه بودجه تجدید نظری شود، گفت: حقوق نظامیان به ویژه ارتشیان بسیار کم است که باید این رقم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رفت در لایحه بودجه به جوانان و ورزش توجه بیشتری می‌شد که این‌گونه نشده و به اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان نیز در بودجه 96 توجهی نشده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس تصریح کرد: مصوبات مجلس در برنامه ششم نیز در لایحه بودجه دیده نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به عدم توجه به بحث آسیب‌های اجتماعی در لایحه بودجه سال آتی، اظهار داشت: انتظار می‌رفت که ردیف خاصی در بودجه 96 برای این موضوع در نظر گرفته می‌شد، چون از آبان‌ماه سال 90 این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم شیروان در مجلس با بیان اینکه وابستگی به نفت در بودجه افزایش یافته است، گفت: انتشار حجم انبوه اوراق مالی، حجم بدهی‌های دولت را افزایش می‌دهد که برای آینده خطرناک است.