رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: پیش‌بینی ما از اعتبار مورد نیاز برای برگزاری انتخابات تهران ۱۰ میلیارد تومان بوده که درخواست آن را داده‌ایم البته هنوز اعتباری داده نشده است.

به گزارش مرور نیوز، علی‌اکبر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران، درباره میزان اعتبار مورد نیاز برای برگزاری انتخابات96 در تهران اظهارداشت: یکی از دلایلی که درخواست کردیم که انتخابات تهران مکانیزه برگزار شود به همین مسائل مالی برمی گردد؛ ما امیدواریم که اعتبارات مربوط به انتخابات از ناحیه وزارت کشور تامین شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، دستگاه‌ها و شهرداری ها می توانند در اجرای امر انتخابات از جمله تامین برخی امکانات اجرایی کمک داشته باشند، اضافه کرد: پیش بینی ما از اعتبار مورد نیاز برای برگزاری انتخابات تهران 10 میلیارد تومان بوده که درخواست آن را داده‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در پاسخ به این سوال که آیا تا الان اعتباری برای انتخابات96 تخصیص داده‌اند؟ گفت: خیر، هنوز اعتباری داده نشده است، لذا حدود 40 هزار عوامل اجرایی که پیش بینی می‌شود در شعب‌های اخذ رای در تهران حضور یابند هزینه های بسیار زیادی را می طلبد.

ناصربخت در پاسخ به این سوال که میزان و تعداد واجدین رای دادن در تهران چند نفر هستند؟ اظهارداشت: حدود 5 میلیون و 500 هزار نفر واجدین شرایط رای دادن در تهران هستند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 3 هزار و 600 شعبه اخذ رای در شهر تهران و حدود 4 هزار و 500 شعبه اخذ رای هم در شهرستان تهران در نظر گرفته‌ایم که در هر یک از این شعب دو صندوق اخذ رای در نظر گرفته می‌شود که آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اخذ شود.