نماینده مردم دزفول با اشاره به شرایط کنونی استان خوزستان تصریح کرد: 10 وزیر دولت به استان خوزستان سفر کرده‌اند، اما دریغ از یک مصوبه مناسب برای مبارزه با ریزگردها است.

به گزارش مرور نیوز، نماینده مردم دزفول در مجلس با اشاره به شرایط کنونی استان خوزستان، تصریح کرد: 10 وزیر دولت به استان خوزستان سفر کرده‌اند اما دریغ از یک مصوبه مناسب برای مبارزه با ریزگردها.

عباس پاپی زاده نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: مقام معظم رهبری خطاب به همه مسئولان کشور تذکر دادند تا به وضعیت استان خوزستان رسیدگی شود. در واقع وضعیت این استان از مرحله بحرانی در حال عبور است. سلامت مردم در شرایط بسیار بحرانی است؛ مهاجرت از استان خوزستان به امر عادی تبدیل شده به نوعی که توصیه نخستین هر پزشک به بیماران خود و جانبازان ترک این استان است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: قطع آب و برق استان خوزستان امر عادی تبدیل شده بنابراین مسئولان دولتی اگر به فکر مردم و سلامتی آنها نیستند بهتر است حداقل به فکر درآمدهای اقتصادی و مالی خوزستان باشند. متأسفانه در یک روز قطع برق سبب شد 800 هزار بشکه نفت از دست داده شود.

وی افزود: شرایطی برای کاهش درآمدهای نفتی وجود ندارد بنابراین دولت بهتر است از سفرهای صوری خودداری کند. در هفته گذشته حداقل 10 وزیر دولت به این استان سفر کرده‌اند اما دریغ از یک مصوبه مناسب برای مبارزه با ریزگردها. وزارت نیرو نیز در دو دهه اخیر با اعمال سیاست‌های غلط در حوزه آبی سبب انتقال آب از سرشاخه‌های دز و کارون شده است. امسال نیز با کمبود یک میلیارد مکعب آب مواجهیم.

پاپی‌زاده ادامه داد: هور شریفیه در جنوب غربی اهواز به دلیل مدیریت ضعیف وزارت نیرو بر منابع آبی خشک شده است. مردم خوزستان از دولت تقاضا دارند که در صورتی که قرار نیست کاری برای آنها انجام شود حداقل از اعمال سیاست‌های غلط هم خودداری شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت خواهشا محیط زیست استان خوزستان را تخریب نکند. در واقع بهتر است دولت وضعیت فعلی مردم خوزستان را تشدید نکند و کمتر به محیط زیست این استان دست‌اندازی کند. متأسفانه هر کدام از مسئولان دولتی که به خوزستان سفر می‌کنند اعلام می‌کنند که ریزگردها ناشی از اقدامات کشورهای همسایه است و ما نمی‌توانیم آن را مداوا کنیم؛ در صورتی که این بهانه‌ها درست نیست، زیرا صددرصد مشکلات امروز خوزستان در بحث ریزگردها ناشی از خشک شدن تالاب ها و از بین رفتن مراتع خوزستان است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌بایست از منابع نفتی که در اختیار دارد برای این استان هزینه کند. در واقع 80 درصد منابع نفتی از استان خوزستان تأمین می‌شود بنابراین یک درصد از این منابع را می‌توان برای رفع ریزگردها اختصاص داد و برای بودجه سال 96 نیز تقاضا داریم به این موضوعات توجه شود.