رئیس مجلس تانزانیا، گفت: کشور ما همواره از حقوق مردم فلسطین حمایت کرده و در برنامه‌های حمایتی آنان نقش داشته است.

به گزارش مرور نیوز، راندوگایز رئیس مجلس تانزانیا امروز در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضیه فلسطین طی سخنانی ضمن تشکر از برپایی این کنفرانس، اظهار داشت: افتخار بزرگی برای من و هیأتم بود که در این کنفرانس بسیار مهم حضور پیدا کرده و با مقامات ایرانی ملاقات و دیدار داشته باشیم.

وی با تشکر از سخنان بسیار خوب رهبر معظم انقلاب، افزود: تانزانیا از افتخاری که سال 1993 در مورد سرنوشت مردم فلسطین صورت داد همواره حمایت خود را از این کشور اعلام داشته است.

رئیس مجلس تانزانیا همچنین تصریح کرد: در صورت پایدار بودن چنین مذاکراتی می‌تواند در ایجاد صلح منطقه‌ای مفید باشد.

راندوگایز یکی از اهداف اتحادیه پارلمانی را جلوگیری از منازعات در راستای امنیت عنوان کرد و یادآور شد: برای چالش‌هایی مانند تروریست باید همواره اتحادیه پارلمانی منازعاتی پیدا کند چرا که این چالش‌ها جهانی هستند و باید راه‌حل‌های جهانی هم برای آن پیدا شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: قوای مقننه و همچنین بودجه‌هایی در این راستا می‌تواند نقش ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس مجلس تانزانیا ادامه داد: پارلمان ما عضو سازمان‌های بین‌المللی و پارلمانی است و از برنامه‌های حمایتی از فلسطین همواره نقش داشته است. کشور ما همواره از حقوق مردم فلسطین دفاع و حمایت کرده است.

وی با بیان اینکه صلح را نمی‌توان زوری نگه داشت، گفت: صلح باید از طریق تفاهم نگه داشته شود.

راندوگایز در خاتمه از رهبر معظم انقلاب، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و مردم ایران به خاطر میهمان‌نوازی خوبشان از میهمانان تشکر کرد.