جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، برای معماری ناجا دو چراغ روشن و درخشان ترسیم کرد.

به گزارش مرور نیوز، امیر سید عبدالرحیم موسوی در اولین همایش ناجای آینده، گفت: مرکز مطالعات راهبردی یک مرکز بسیار جوان است ولی در طول این دو سال برکات زیادی برای نیروهای مسلح داشته است.

وی افزود: نظر خودم درباره بحث معماری آینده سازمان ها یک مقدار چالش برانگیز است تقریبا هر جا مطرحش می کنم جای بحث و نقد دارد، نکته اول اینکه جمله ای از حضرت آقا هست با این مضمون اگر امروز به فکر آینده نباشید آیندگان باید به طور تعجیلی به فکر خودشان باشند امروز شما باید آینده را و زمینه را بسازید، با اشاره به همین منویات باید از غافلگیری جلوگیری شود. کار ما در معماری این است که از این غافلگیری جلوگیری کنیم. اگر منتظر سیل آمده باشیم آن سیل ما را نابود می کند اگر به مدل های مرسوم بسنده کنیم که بی اثر است. باید تلفیقی از آینده نگری و آینده نگاری داشته باشیم و اندیشمندان و صاحبنظران به صورت تلفیقی در عرصه حضور داشته باشند و با همه توانمندی های این افراد یک افق ترسیم شود تا خدایی نکرده دچار غافلگیری نشویم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: باید مدل شبیه سازی برای آینده داشته باشیم، امنیت بسیار مسئله مهمی است آینده هر چه که باشد امنیت در آن ارزشمند است معماری نیروی انتظامی به عنوان یک کنشگر همواره مهم و قابل اعتنا است و ستاد کل و مرکز راهبردی ناجا گام های خوبی در این زمینه برداشته اند من خبر دارم که در مرکز مطالعات راهبردی ارتش هم کارهایی در این زمینه انجام می شود و این اتفاقات بسیار خوب است.

موسوی ادامه داد: آینده را باید پیش بینی کرد تا خودمان را برای مواجهه با آن آماده کنیم البته باید آینده مطلوب تعریف شود و ابعاد گوناگون آن را ترسیم کنیم به نظر من برای معماری ناجا دو چراغ روشن و درخشان وجود دارد، یکی معماری ناجا بر اساس طراز تمدن اسلامی و چراغ دوم نیروی انتظامی و جامعه آماده ظهور است، که قطعا باید به آن توجه شود.

وی گفت: در معماری ها دو چالش پیش رو است چالش آرمانگرایی و واقع گرایی و دومین چالش پیش رو این است که آیا باید محدود به منابع باشیم و یا فارغ از منابع موجود باید باشیم. این مسئله بسیار مهم است و باید مد نظر قرار بگیرد. در معماری آینده نه ایده آلیسم هستیم نه رئالیسم، ما واقع نگر و آرمان خواه هستیم.