رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: مسئله فلسطین مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است و تمام کشورها باید در این عرصه برای دفاع از مردم فلسطین تلاش کنند.

به گزارش مرور نیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، با رئیس کمیسیون سیاست خارجی سریلانکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و گسترده ایران و سریلانکا، گفت: در عرصه روابط اقتصادی و تجاری همکاری های خوبی میان دو کشور صورت گرفته و امیدوارم از فرصت کنونی برای توسعه این روابط استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله فلسطین مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است و تمام کشورها باید در این عرصه برای دفاع از مردم فلسطین تلاش کنند.

ایران در میان کشورهای رهبری مبارزه با رژیم صهیونیستی را برعهده دارد

در این دیدار همچنین رئیس کمیسیون سیاست خارجی سریلانکا گفت: دولت سریلانکا همواره از ملت فلسطین حمایت کرده و قطعا این رویکرد را همواره دنبال می کند.

وی با اشاره به روابط مثبت ایران و سریلانکا، افزود: در چند سال اخیر همکاری های خود میان دو کشور از جمله در حوزه همکاری های دارویی و پزشکی صورت گرفته، اما متأسفانه به علت سنگ پراکنی های آمریکا، گسترش روابط با موانعی روبه روست که باید این مسائل را رفع کرد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی سریلانکا تصریح کرد: در میان کشورهای اسلامی کشوری را مانند جمهوری اسلامی سراغ ندارم که رهبری مبارزه با رژیم صهیونیستی را برعهده بگیرد.