مدیرکل امور فرهنگی وزارت بهداشت اعتماد به نخبگان بهترین راهکار حل مشکلات و حرکت در مسیر پیشرفت توسعه در جامعه توصیف کرد و گفت: در کشور ما در رشته‌های مختلف به جوانان اعتماد شده است و هر جا به جوانان اعتماد کردیم نتیجه مثبت آن را نیز دریافت نمودیم که موفقیت در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی نتیجه این اعتماد بوده است. بنابراین مسئولین امروزه اگر اعتماد را سرلوحه برنامه‌های خود قرار بدهند ضرر نخواهند کرد.

به گزارش مرور نیوز، دکتر امیر لله گانی در مراسم توجیهی تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری که امروز در ساختمان معاونت دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، برگزاری این مراسم را بهترین و شیرین‌ترین اتفاق زندگی دانشجویی معرفی کرد و گفت: براساس بازخوردها و عکس‌العمل‌هایی که از دانشجویان در عرصه دانشگاه و بخصوص شبکه‌های مجازی دریافت کردیم، مراسم انتخاب دانشجوی نمونه یکی از شیرین‌ترین اتفاق زندگی دانشجویان به شمار می‌رود که می‌تواند در زندگی آینده آنها نقطه عطفی بخصوص در عرصه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: کسی که به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب می‌شود قطعاً یک پژوهشگر برتر و یا فردی که معدل بالایی دارد به شمار نمی‌رود بلکه این دانشجویان در همه ابعاد زندگی و شخصیتی اعم از فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، پژوهشی و غیره سرامد هستند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: شاخص‌های انتخاب دانشجویان نمونه به‌گونه‌ای بود که بتوانیم دانشجویانی را انتخاب کنیم که در همه ابعاد شخصیتی رشد کرده‌اند و صرفاً رشد علمی یا پژوهشی نداشته باشند. چراکه اگر دانشجو فقط یک بعدی پیشرفت کند نمی‌تواند الگو قرار بگیرد.

به گفته دکتر لله گانی، اگرچه استعدادهای برتر در جامعه ما بسیار زیاد است اما کسی دانشجوی نمونه محسوب می‌شود که توانسته از استعدادهای خود در همه ابعاد علمی، فرهنگی، پژوهشی، اخلاقی و اجتماعی رشد و پیشرفت استفاده کند و الگوی انتخاب دانشجوی نمونه نیز همان چندوجهی بودن پیشرفت دانشجویان به شمار می‌رود.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: برای انتخاب دانشجوی نمونه در دانشگاه‌های وزارت بهداشت حدود 1600 دانشجو در سامانه ثبت‌نام کردند و 97 نفر آنها توسط دانشگاه منتخب شدند که در نهایت 13 نفر دانشجوی نمونه این وزارتخانه امروز معرفی خواهند شد.