مرجع تقلید شیعیان گفت:علما باید به میان مردم بروند و چهره به چهره با مردم صحبت کنند تا اینکه با مسائل و مشکلات آن‌ها از نزدیک آشنا شده و در برطرف کردن آن‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای برگزاری همایش ملی شیخ صدوق بابیان اینکه موضوع مربوط به علمای اسلامی دارای اهمیت فراوانی است اظهار داشت: بعد از پیامبران و ائمه(ع) بزرگانی همچون شیخ صدوق اسوه و الگوی جامعه اسلامی هستند.

مرجع تقلید شیعیان به تأثیرگذاری شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مهدوی کنی در عرصه‌های مختلف افزود: انتشار فرهنگ غیر اهل‌بیت(ع) در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس یک فاجعه بزرگ برای عالم اسلام بود، در این میان تقویت حوزه‌های علمیه شیعه یکی از جریانات تاریخی بسیار مهم بود که شیخ صدوق در آن نقش ارزنده‌ای داشتند.

وی بابیان اینکه شیخ صدوق به دعای امام عصر(عج) به وجود آمده است، گفت: شیخ صدوق یک جریان مناظره مانند مناظره علامه حلی انجام داده است و در میان علمای بزرگ دو مناظره داریم که بسیار در آن دوران تأثیرگذار بودند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسافرت‌های علمی شیخ صدوق افزود: علما باید به میان مردم بروند و چهره به چهره با مردم صحبت کنند تا اینکه با مسائل و مشکلات آن‌ها از نزدیک آشنا شده و در حل آن‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: باید زندگی و شخصیت علما به آیندگان و نسل امروز شناسانده شود چراکه علما همواره در کنار مردم و با مردم مهربان بودند و آن‌ها را به راه صحیح و درست هدایت می‌کردند.

وی ادامه داد: در گذشته در تهران فقهای بسیاری داشتیم اما امروز این‌گونه نیست همچنین در حوزه‌های علمیه دیگر در شهرهای مختلف نیز مانند سابق نیست و کمبود فقیه داریم، ازاین‌رو باید همت داشته و عالم پرور باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر لزوم اتحاد و همبستگی همه گروه‌های سیاسی به‌ویژه در انتخابات پیش روی سال َآینده گفت: مردم، اسلام و ولایت‌فقیه سه رکن انقلاب هستند و باید با وحدت و اتحاد مشکلات مردم را حل کنیم و در این راه از پای ننشینیم.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: کل مستضعفان، مظلومان و مسلمانان را باید بیدار کنیم تا در برابر مستکبران ایستادگی کرده و بتوان به مقابله با آن‌ها پرداخت.