قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: ریزگردها زندگی ساکنان خوزستان را که در جنگ تحمیلی بیشترین نقش را داشته و همواره در صحنه‌های مختلف حضور دارند را تباه کرده است.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه انسان از مسئولیت فردی و مسئولیت شغلی برخوردار است، گفت: انسان بر اساس مسئولیت فردی باید خود را بسازد و بر اساس مسئولیت شغلی هم اگر دارد باید در راه آن تلاش کند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت بسیار بزرگی بر دوش مدیران دولتی است، ابراز کرد: این افراد باید به وضعیت اقتصادی، گرانی و بیکاری مردم توجه داشته باشند زیرا نظام و انقلاب متعلق به مردم است و مردم در آن سهیم هستند.

مردم باید کاهش تورم را لمس کنند

این استاد برجسته حوزه در ادامه با اشاره به مطالبی که پیرامون کاهش نرخ تورم از سوی مسئولان مطرح می‌شود، گفت: مردم باید کاهش تورم را لمس کنند اما اینگونه نیست و مردم این را در زندگی خود مشاهده نمی‌کنند و در برابر بیکاری و گرانی اقدام مهمی صورت نگرفته است.

وی همچنین به مشکلات و بخصوص معضل ریزگردهای خوزستان اشاره و بیان کرد: بحران ریزگردها زندگی ساکنان خوزستان را تباه کرده و باید با راهکاری مختلف همچون درخت کاری جلوی ورود ریزگردها را گرفت.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه مردم استان خوزستان در جنگ تحمیلی بیش از دیگر استان‌ها خدمت کردند، بیان داشت: مردم این استان 24 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و در تمامی صحنه‌ها حضور داشته‌اند.

ربا و دیرکرد حرام است

وی مجددا بر موضوع حرام بودن ربا تأکید کرد و عنوان کرد: روزی نیست که درباره این موضوع نامه‌ای به دست ما نرسد و نگویند چرا بانک‌ها از مردم دیرکرد دریافت می‌کنند و بانک‌ها هم همچنان این خلاف را انجام می‌دهند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: ما نسبت به اخذ ربا و حرام بودن آن همواره تذکر داده و تکرار می‌کنیم زیرا امر به معروف و نهی از منکر است.