رئیس هیات پارلمانی سنگال تاکید کرد: مسئله فلسطین باید به عنوان یک مسئله اساسی و امنیتی در نظر گرفته شود و گروه های مختلف فلسطینی همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، رئیس هیأت پارلمانی سنگال در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین اظهار کرد: سنگال همواره روابط دوستانه‌ای با ایران داشته و از سال 2002 در همه زمینه ها این روابط را گسترش داده است.

وی افزود: وزرای خارجه بین دو کشور همواره تلاش کرده اند که روابط تقویت شود. البته این روابط بسیار دور و تاریخی است زیرا سنگال هم در حمایت از فلسطین همواره تاکید کرده و تلاش داشته است.

رئیس هیأت پارلمانی سنگال با بیان اینکه فعالیت های زیادی در حمایت از فلسطین و مقاومت انجام شده است،‌گفت: بعد از تشکیل کمیته دفاع از حقوق اساسی ملت فلسطین در سازمان ملل این فعالیت ها بیشتر شده است و رئیس‌جمهور سنگال و روسای قبلی نیز همواره به طور خستگی‌ناپذیری از فلسطین دفاع کرده‌اند و امروز بیش از گذشته سنگال از هر موقعیتی استفاده کرده و می گوید که مسئله فلسطین باید به عنوان یک مسئله اساسی و امنیتی در نظر گرفته شود.

وی افزود: در سال 2016 نیز قطعنامه ای به تصویب رسیده، در زمینه ساخت شهرک ها که از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما آنچه مهم است تداوم موضع گیری ها برای رسیدن به یک نتیجه مثبت است.

وی با تاکید بر اینکه سنگال از موقعیت خود در شورای امنیت در همین راستا استفاده می‌کند اظهار کرد: سنگال از حقوق حقه و مشروع فلسطینی ها دفاع می‌کند و پیشنهاد می کنیم که در این کنفرانس نیز قطعنامه ای برای محکوم کردن شهرک سازی ها به تصویب برسد و این مقررات جهانی در همه جای دنیا محترم شناخته شود.

وی در پایان اظهار کرد: هر کدام از پارلمان ها باید تلاش کنند تا این قطعنامه ها را به تصویب برسانند و کمیته هایی برای پیگیری موضوع تشکیل شوند.