اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از دانشگاه شریف هدایت الله و اتاق ایران این دانشگاه بازدید کردند.

به گزارش مرور نیوز، هیات مجلس شورای اسلامی متشکل از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات به ریاست نگهبان سلامی معاون کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از دانشگاه شریف هدایت الله، با " دده روش اده" رئیس دانشگاه ملاقات کرد.

در این دیدار که چند تن از مسئولین دانشگاه و ولی الله محمدی نصرآبادی سفیر ایران در اندونزی هم حضور داشتند، " دده روش اده" ، خواستار همکاری فعالانه‌تر دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران با این دانشگاه شد و خاطرنشان کرد: علاوه بر حوزه‌های دینی و فرهنگی، همکاری در حوزه‌هایی چون علوم پایه و فناوری‌های نوین مد نظر ما است.

نصرآبادی با اشاره به رشد علمی جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای علمی، آموزشی و فناوری آن، نقش فرهنگ اسلامی همراه با روحیه استقلال‌طلبی ایرانیان در طول تاریخ را از عوامل پیشرفت کشورمان برشمرد.

سفیر کشورمان برگزاری کنفرانس‌های علمی مشترک ، اعزام استاد و دانشجو ، دوره های مطالعاتی ، تحقیقات مشترک را از جمله زمینه های همکاری میان دو کشور دانست و با اشاره به عزیمت یک استاد ریاضی ایرانی به جاکارتا و همکاری کوتاه مدت و تدریس در دانشگاه شریف هدایت الله ، خواستار استمرار این‌گونه همکاری‌ها شد.

نگهبان سلامی هم با تشریح پیشرفت‌های علمی و فناوری قابل توجه کشور مان ، بر آمادگی ایران برای همکاری در زمینه و بخش های مورد نظر تاکید کرد.

وی هم‌چنین با برشمردن اهمیت علم و دانش در زندگی بشر ، همکاری در این زمینه را برای توسعه و روابط و همکاری در بخش های دیگر مهم و مفید ارزیابی کرده و بر حمایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از همکاری میان دو کشور تاکید کرد.

فریده اولاد قباد دیگر عضو کمیسیون نیز در این دیدار در خصوص وضعیت و نقش بانوان کشورمان در توسعه پایدار کشور توضیحاتی ارائه کرد که مورد توجه اساتید اندونزیایی قرار گرفت.

اعضای هیات همچنین بطور جداگانه با رئیس و معاونین دانشکده الهیات دانشگاه شریف هدایت الله دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار طرفین با اظهار خرسندی از روابط و همکاری خوب فیمابین ، بر افزایش این همکاری‌ها تاکید کردند.

هیات در ادامه از اتاق ایران که در این دانشکده فعال است و به مراجعه کنندگان اطلاعات در مورد ایران و کتاب و فیلم ایرانی ارائه می‌دهد ، بازدید کرد.
انتهای پیام