فعالان حزبی و سیاسی ضمن تاکید بر اینکه نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است، تصریح کردند: دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلاب در مجمع «جبهه مردمی» که فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است، اتفاق می‌افتد.

به گزارش مرور نیوز، مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با حضور 3 هزار نفر از اقشار و اصناف مردمی و استان‌ها صبح روز پنجشنبه پنجم اسفندماه در مجتمع فرهنگی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

با توجه به اهمیت و بدیع بودن چنین گردهمایی‌ای از سوی نیروهای انقلاب در قالب یک نشست مردمی، جمعی از فعالان حزبی و شخصیت‌ها به تبیین اثرگذاری و اهمیت این نشست پرداختند که در ادامه آمده است:

آیت‌الله فاضل‌گلپایگانی: مجمع «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» لبیک به رهبر معظم انقلاب برای حفظ روحیه انقلابی است

نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است/ دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلابی/ مجمع «جبهه مردمی» فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است

آیت‌الله محمدحسن فاضل‌گلپایگانی (زالی) نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به برگزاری مجمع عمومی نیروهای انقلاب اسلامی در روز پنج‌شنبه پنجم اسفندماه اظهار داشت: ما انقلاب کردیم و این انقلاب باید در تاریخ ماندگار باشد لذا ما باید همواره نیروهای انقلاب را شناسایی و کار تشکیلاتی کنیم و این نیروها باید از روحیه قوی و بالایی برخوردار باشند.

آیت‌الله فاضل‌گلپایگانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حفظ روحیه انقلابی تأکید کرد: همه ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی خود را حفظ کنند و از مجلس و دولت تا حوزه‌های علمیه شامل این فرمایش مقام معظم رهبری هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با گذشت زمان ممکن است برخی افراد روحیه انقلابی خود را از دست بدهند، خاطرنشان کرد: اقدام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در روز پنج‌شنبه اقدام بسیار به‌جایی است.

وی تأکید کرد: این حرکت نیروهای انقلابی در واقع لبیک به رهبر معظم انقلاب برای حفظ روحیه انقلابی و لبیک به آرمان‌های حضرت امام (ره) است چرا که این انقلاب باید مانند آغاز به راه خود ادامه دهد.

آیت‌الله فاضل‌گلپایگانی بر همین اساس افزود: بنابراین برای ادامه مسیر لازم است که نیروهای انقلابی در صحنه حاضر باشند تا هم دشمن بیرونی به کشورمان طمع نکند و هم بتوان به تثبیت وضعیت داخلی پرداخت.

ایمانی: مجمع سه هزار نفری جبهه مردمی فرایند مثبت در توسعه سیاسی است/ سایر جریان‌های سیاسی باید الگو بگیرند

نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است/ دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلابی/ مجمع «جبهه مردمی» فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است

ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به برگزاری نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با حضور سه هزار نفر از اقشار مختلف مردم اظهار داشت: این حرکت صرف‌نظر از اینکه توسط کدام جریان سیاسی انجام می‌گیرد و نتیجه آن چه خواهد بود نقش بسیار مهمی داشته و در واقع فصل جدیدی در حرکت سیاسی و تحزب در کشور ماست.

ایمانی با بیان اینکه ما پس از انقلاب به هیچ وجه چنین گردهمایی با این گستره و فراگیری نداشته‌ایم،‌افزود: عمدتا جریان‌های سیاسی به صورت بالا به پایین تصمیم‌گیری می‌کنند و با روند کاملا غیرانتخابی و با مدل ریش‌سفیدی حرکت می‌کنند اما جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای اولین بار حرکت خود را از پایین به بالا شروع کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی اقدام جبهه مردمی نیروهای انقلاب را که به عنوان یک جریان سیاسی کار را از پایین به بالا دنبال می‌کند یک فرایند مثبت در توسعه روند سیاسی کشور دانست و گفت:‌ سایر جریان‌های سیاسی باید از این الگو بهره‌برداری کنند.

وی ادامه داد: برخی جریان‌های سیاسی با اینکه ادعای توسعه سیاسی داشته‌اند اما موفق نشدند حرکتی در این وسعت انجام دهند در حالیکه جبهه مردمی موفق شده است این حرکت را به صورت مردمی و از پایین به بالا سازماندهی کند.

نجابت: نشست مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب خطوط مشترک را برجسته خواهد کرد

نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است/ دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلابی/ مجمع «جبهه مردمی» فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است

حسین نجابت نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب با هدف پیگیری مطابلات انقلاب ایجاد شده است، گفت: باید مردم مطالبه کنند و مطالبات مردمی نیز ساماندهی شود که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می‌تواند چه در مقام یک دولت و چه در مقام یک منتقد به پیگیری آن‌ها بپردازد.

وی با بیان اینکه همه دوستداران انقلاب می‌توانند و باید در جبهه مردمی نیروهای انقلاب حضور داشته باشند، اظهار داشت:کار در مرحله ابتدایی است و ممکن است یکی از اهداف کوتاه مدت انتخابات 96 باشد ولی هدف اصلی نیست چون انتخابات‌ها می‌گذرند و باید تشکیلاتی وجود داشته باشد که این مطابلات را پیگیری کند.

نجابت با بیان اینکه رویکرد جدیدی در جبهه دوستداران انقلاب اسلامی پیدا شده است، خاطرنشان کرد: با یک آسیب‌شناسی دقیق تلاش می‌شود که تصویر تازه‌ای ارائه شود و از این رو به همه شهرستان‌ها و استان‌ها فراخوان داده شده که برای تعیین شورای مرکزی پای کار بیایند تا این شورای مرکزی چه در مورد انتخابات و چه در مورد برنامه این تشکل به نتیجه برسد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به دو ویژگی مجمع عمومی پنجشنبه این هفته جبهه مردمی نیروهای انقلاب، گفت: یکی اینکه نشان خواهد داد سازوکار از پایین به بالا ساماندهی می‌شود و عده‌ای قیم‌مآبانه برای دیگران تعیین تکلیف نخواهند کرد و از این حیث آسیب سابق برطرف خواهد شد.

نجابت ادامه داد:‌ دومین ویژگی نیز مسئله «هماهنگی» است چون در کشور ما انگیزه‌های صحیح کم نیست اما بعضی با عدم درک صخیح کار جمعی کارهایی می‌کنند که به پیشرفت انقلاب کمک نمی‌کند.

نماینده سابق مجلس افزود: حضور جمع کثیری از دست‌اندرکاران در حوزه های مختلف اجتماعی خطوط مشترک را برجسته خواهد کرد تا همه بر مبنای این خطوط حرکت کنند.

سروری: نشست «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» مدل نوین دموکراتیزه شدن است/ همه اقشار مردم در انتخاب گزینه ریاست‌جمهوری مدخلیت دارند

نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است/ دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلابی/ مجمع «جبهه مردمی» فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با اشاره به برگزاری نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: این مدل یک مدل نوین و بدیع دموکراتیزه شدن است که از پایین‌ترین سطح دامنه اجتماعی را دربر می‌گیرد.

سروری با بیان اینکه در این مدل امکان انتخاب گزینه از پایین به بالا وجود دارد و همه حوزه‌های موثر اجتماعی در این اقدام نقش‌آفرین هستند، افزود: با توجه به حضور اقشار و اصناف مردمی و احزاب این مدل باعث شده است که زمینه اعتماد و مشارکت مردمی در انتخاب گزینه فراهم باشد و در واقع همه در این کار مدخلیت دارند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تأکید کرد: این مدل از وام دار شدن رئیس‌جمهور به حزب و جریان خاصی جلوگیری می‌کند چرا که احزاب و گروه‌ها به طور مستقیم در انتخاب رئیس‌جمهور نقش‌آفرینی نمی‌کنند بلکه این مدل از پایین به بالا صورت می‌گیرد.

*رئیس‌جمهور برآمده از مدل «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» وامدار هیچ حزبی نیست

وی بر همین اساس افزود: بنابراین رئیس‌جمهور برآمده از این مدل وامدار هیچ فرد و گروهی نیست و در واقع از دل مردم جوشیده و احزاب صرفا پیشنهادات خود را ارائه می‌کنند.

سروری با بیان اینکه اقشار مردمی و احزاب در شکل‌گیری این مدل نقش‌آفرین بوده‌اند، یادآور شد: نقش اصلی در این فرایند را بدنه اجتماعی بر عهده داشته‌اند و آنها به صورت پله پله این فرایند را بالا می‌برند و به هیأت رئیسه 30 نفره می‌رسند و این گروه در آنجا تعیین تکلیف کرده و برای 5 تا 10 نفر رأی‌گیری می‌شود تا فرایند به قطعیت برسد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد:‌ اقدام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گردهم آوردن نیروهای انقلاب یک گام رو به جلو و مبتنی بر یک مدل مردم‌سالار و مشارکت‌جو است.

وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به حد مطلوب باید این مسیر را طی کرد،‌گفت: اقدام و حرکت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مجموع یک فرایند مشارکتی و ضد وامدار شدن رئیس‌جمهور آینده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی: اقدام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حرکتی بدیع و فراگیر است/ انسجام طیف‌های مختلف انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است

نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است/ دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلابی/ مجمع «جبهه مردمی» فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است

حجت‌‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به اهمیت نشست نیروهای انقلاب در روز پنج‌شنبه پنجم اسفندماه اظهار داشت: اقدام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک حرکت جدید، بدیع،‌ فراگیر و گسترده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تأکید کرد: چنین اقدامی تاکنون در انقلاب اسلامی سابقه نداشته است که همه تشکل‌ها با یکدیگر منسجم شده و وحدت داشته باشند.

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حرکت جبهه مردمی نیروهای انقلاب یک کار ارزشمندی است ابراز امیدواری کرد که در این نشست تصمیمات خوبی گرفته شود و نیروهای انقلاب به کاندیدایی برسند که بتواند مشکلات کشور را حل و فصل کند.

وی با تأکید بر اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب تا حدود زیادی مورد حمایت نیروهای انقلاب قرار گرفته است، افزود: در نشست روز پنج‌شنبه حدود دو هزار نفر از نیروهای انقلاب که شامل همه طیف‌ها و سلایق انقلابی هستند حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به این مشارکت گسترده در نشست جبهه مردمی خاطرنشان کرد: امیدواریم که این نشست پایه تشکیلاتی خوبی برای آینده نیروهای انقلاب باشد و دیگر هر روز دغدغه ایجاد وحدت نداشته باشند.

فروزنده: برگزاری مجمع دوهزار نفری نیروهای مومن انقلابی در طول انقلاب اسلامی بی‌سابقه است

نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است/ دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلابی/ مجمع «جبهه مردمی» فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است

لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، با اشاره به نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که روز پنج‌شنبه با حضور بیش از 2 هزار نفر از اقشار مردمی برگزار خواهد شد،‌ اظهار داشت: این اقدام یک حرکت بسیار خوب از سوی نیروهای مؤمن انقلابی است که با تشکیل جبهه مردمی، مشارکت همه بدنه اجتماعی را در بر می‌گیرد.

فروزنده ادامه داد: با این اقدام جبهه مردمی، برای اولین بار بدنه اجتماعی در برنامه‌ریزی‌ها و انتخاب رئیس‌جمهور حضور دارند و نقش‌آفرینی می‌کنند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی مهم‌ترین وظیفه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را برپا داشتن و پیگیری ارزش‌ها عنوان کرد و گفت: جبهه مردمی برای تحقق گفتمان انقلاب اسلامی تلاش می‌کند و این اقدام ان‌شاءالله آثار خوبی خواهد داشت.

وی تشکیل هسته‌های مردمی در شهرستان‌ها و استان‌ها را مصداق مشاوره اعتقادی و عقلانی برشمرد و تأکید کرد: چنین مجمعی با حضور نیروهای انقلابی تاکنون در طول انقلاب سابقه نداشته و نشست مجمع عمومی نیروهای انقلاب روز پنج‌شنبه برای اولین بار تشکیل می‌شود.

الهیان: حرکت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» ایده‌ای جدید است/ نخستین نشست جبهه در سطح ملی تشکیل می‌شود

نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است/ دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلابی/ مجمع «جبهه مردمی» فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است

زهره الهیان عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با ساز و کار جدید کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: این جبهه مردمی با هدف به کارگیری نظرات نخبگان اولین همایش خود را در سطح ملی تشکیل خواهد داد.

الهیان ادامه داد: در این نشست با دعوت از نخبگان و فعالان سیاسی و نمایندگانی از اقشار مختلف تلاش می‌شود نظرات فعالان و مؤثرین در روند برنامه‌ریزی برای حل و فصل چالش‌های کلان کشور اخذ شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه با توجه به جدید بودن ایده و حرکت جبهه مردمی این اقدام در تحولات آینده تأثیرگذار است، گفت: از مهمترین اهداف این جبهه ارائه برنامه برای چالش‌های آینده کشور و به ویژه انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک برنامه کوتاه‌مدت است.

وی یادآور شد: وحدت و هم‌افزایی بین نیروهای انقلابی و تشکل‌های سیاسی به عنوان یک ابزار مهم در این روند جایگاه کلیدی دارد؛ بنابراین حمایت احزاب، شخصیت‌ها، گروه‌های سیاسی، نمایندگان قشرهای مختلف مردمی و NGOها از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نماد وحدت و نمادی برای عملکرد فراحزبی این جبهه به حساب می‌آید.

دستجردی: 50 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری به جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی شدند/برای برگزاری همایش مورد برخی بی‌مهری ‌ها قرار گرفتیم

نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است/ دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلابی/ مجمع «جبهه مردمی» فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است

به گزارش مرور نیوز، مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری در محل خبرگزاری مهر ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: امیدواریم همه ما مورد شفاعت ایشان قرار گیریم.

وی اظهار داشت: اولین جلسه مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پنج‌شنبه 5 اسفندماه در مجتمع شهر آفتاب برگزار می‌شود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون دو بار در هفته‌های گذشته قصد برگزاری مجمع عمومی مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را داشتیم اما چون جمعیت مدعو حدود 3 هزار نفر هستند سالن‌هایی که گنجایش این ظرفیت را داشته باشند محدود بود. درعین‌حال مورد بی‌مهری‌ها و نامهربانی‌هایی در مورد محل این مراسم قرار گرفتیم.

دستجردی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله در این مجمع که منتخب استان‌ها و اقشار حضور دارند بتوانیم وظایف را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با طرح این مطلب که در مجمع عمومی ملی این جبهه بنا داریم که دو کار را صورت دهیم، گفت: انتخاب 31 نفر از اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و کاندیدای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از دستور کارهای روز پنج‌شنبه هفته جاری است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: تاکنون از طریق سامانه‌ای که از طریق هیات مؤسس ایجادشده است بیش از 200 نفر جهت عضویت در شورای مرکزی کاندیدا شده‌اند.

دستجردی ادامه داد: تا بامداد روز یکشنبه جمع 3 هزار نفر حدود 50 نفر را معرفی کرده‌اند که احتمال دارد این تعداد افزایش یابد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سازوکار رسیدن این جبهه برای رسیدن به گزینه نهایی چگونه است تصریح کرد: برای نخستین بار است که در تاریخ انتخابات روندی آغازشده است که از بدنه مردم شروع شود و به‌عبارت‌دیگر سازوکار ما از پایین به بالا خواهد بود که خود یک سازوکار دموکراتیک است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: جمعیت سه هزار نفر در جلسه‌ مجمع عمومی- ملی جبهه مردمی انقلاب اسلامی نخست 10 نفر را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 انتخاب خواهند کرد که آراء به‌صورت الکترونیک خواهد بود و در مجمع عمومی دوم و سوم این 10 نفر به 5 نفر و سپس به یک کاندیدای واحد تقلیل خواهد یافت.

ناظمی اردکانی: پنج‌شنبه این هفته شاهد دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری در بدنه جریانات انقلابی خواهیم بود

نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است/ دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلابی/ مجمع «جبهه مردمی» فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است

محمد ناظمی اردکانی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، با بیان اینکه برگزاری مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اتفاق بسیار مهمی است، اظهار داشت: شاید این اتفاق را در گذشته تجربیات پس از پیروزی انقلاب اسلامی نداشتیم و امیدواریم این نتیجه گرانسنگ نتیجه خوبی هم داشته باشد.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه جریان اصولگرا همواره متهم بوده که تصمیم‌گیری در آن غیردموکراتیک است، گفت:‌ در روز پنجشنبه شاهد دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری در بدنه جریانات ارزشی‌، اصولگرا و انقلابی خواهیم بود که امیدواریم این تجربه همراه با موفقیت و برکت باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه پیروزی جریان‌های انقلابی، ارزشی و اصولگرا در گرو وحدت بین آنهاست، تصریح کرد: تا زمانی که جریانات ارزشی‌، انقلابی و اصولگرا به وحدت نرسند پیروزی آنها تضمین نخواهد داشت و امروز خروج از معضلات کشور در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی در گرو وحدت و یکپارچگی مردم است.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه گفتمان جبهه مردمی نیروهای انقلاب همان گفتمان انقلاب است، گفت:‌گفتمان انقلاب پیگیری مطالبات مردم و پیگیری و اجابت این مطالبات و برگرفته از عزت، استقلال، اسلامیت و آرای مردمی است.

ناظمی اردکانی در پایان به انتقاد از عملکرد دستگاه اجرایی کشور تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب به دنبال فائق آمدن بر مشکلات و ناکارآمدی‌ها در عرصه اجرایی کشور با اتکا بر روحیه انقلابی است.

این حامی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه نگاه و هدف‌گذاری این جبهه بلند مدت است، گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب صرفا برای انتخابات پیش رو نیست و هدف انتخابات96 مقطعی است.

وی با اشاره به اینکه در جبهه مردمی نیروهای انقلاب به ائتلاف جریانات اصولگرا، انقلابی و ارزشی توجه شده است، خاطرنشان کرد: این جبهه نیاز همیشگی برای وجود یک سازوکار در انتخابات‌ها را برطرف کرده و با حفظ این سازوکار می‌توان در سایر انتخابات‌ها نیز وارد عرصه شد.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب افزود: در این نشست بالغ بر 1500 نفر از نمایندگان شهرستان‌ها و استان‌ها، بالغ بر 500نفر از نمایندگان بیش از 22 قشر حضور خواهد داشت و همچنین نمایندگان احزاب و شخصیت‌های دینی، سیاسی و اجتماعی به عنوان مهمان حاضر خواهند بود.

ناظمی اردکانی با اشاره به چهار اقدام در جریان مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: در مورد نامزدهایی که برای انتخابات ریاست جمهوری96 در فرآیند جبهه مردمی نیروهای انقلاب اعلام آمادگی کرده‌اند رای‌گیری خواهد شد و هریک از اعضای مجمع ملی به 10 نفر رای خواهد داد و افرادی که بیش‌ترین آرا را داشتند طی فرآیندی به یک نفر خواهند رسید که آن فرد در عرصه انتخابات ریاست جمهوری 96 رقابت خواهد کرد.

وی ادامه داد: انتخاب دوم راجع به اعضای شورای مرکزی 31 نفره است که این اعضا باید اکثریت نسبی آرای مجمع ملی را داشته باشند تا بعدا سیاست‌گزاری جبهه مردمی بر عهده آنها باشد.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه کلیات اساسنامه جبهه مردمی هم با رای مجمع ملی به تصویب خواهد رسید، گفت: مجمع ملی افتتاحیه‌ای خواهد داشت که در آن به اهم معضلات کشور و مباحث اقتصادی و تشکیلاتی و اخلاقی اشاره خواهد شد.

رئوفیان: فراخوان گسترده جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اقدام خوبی است

نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است/ دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلابی/ مجمع «جبهه مردمی» فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است

سید ابوالقاسم رئوفیان عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی، با اشاره به برگزاری مجمع سه هزار نفری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: اینکه یک مجموعه‌ای برای برگزاری انتخابات 96 خود را با چنین سازوکاری آماده کند و در اولین فراخوان با این وسعت کار را آغاز کند اقدام خوب و مثبتی است.

رئوفیان با بیان اینکه حرکت افکار عمومی را متوجه امیر خطیر و مهم انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می‌کند، افزود: از این جهت بنده معتقدم این حرکت و مشابه این حرکت‌ها در جامعه لازم است.

دبیرکل حزب ایران زمین تصریح کرد: مهم‌تر از موضوع حمایت از یک فرد خاص در انتخابات مشارکت حداکثری مردم است تا فضا انتخاباتی شود؛ از این رو نفس برگزاری این نوع همایش‌ها و فراخوان‌های گسترده در این سطح پسندیده است.

وی با بیان اینکه جناح رقیب نیز باید این کار را انجام دهد و برای همایشهای بزرگ انتخاباتی تدارک ببیند خاطرنشان کرد: نکته‌ای که حتما باید در همه همایش‌های انتخاباتی لحاظ شود عدم اهانت و تخریب جناح مقابل است و سیاست ما باید توأم با اخلاق باشد.

شایق: روند فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی امیدآفرین است/ شیوه مردمی این جبهه به رفع مشکلات مردم کمک خواهد کرد

نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است/ دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلابی/ مجمع «جبهه مردمی» فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است

عشرت شایق عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، با اشاره به نخستین مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در روز پنج‌شنبه اظهار داشت: انسجام، وحدت و یکپارچگی باعث به هم فشرده شدن صفوف مردم می‌شود و نزدیک شدن دلها سبب رسیدن به هدف که آن سربلندی نظام اسلامی است را به وجود خواهد آورد.

وی با اشاره به سازوکار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: شیوه از پایین به بالا است که این شیوه مشارکتی و مشورتی طبق گفته قرآن سبب می‌شود که خروجی محصولی پربارتر باشد.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس هفتم شیوه مشارکتی در حوزه سیاسی سبب همدلی و همراهی خواهد شد بنابراین حرکت جدی مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همچون بیرون آمدن یک پروانه از پیله خود است.

شایق به سهم 30 درصدی بانوان در نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: این یک نگاه جدید و تحول‌خواه و عملیاتی و کاربردی است که توانسته خود را از شعار به دور کند و نیمی از جامعه را در مسائل مهم حکومتی دخالت دهد.

وی پیروزی انقلاب اسلامی مبتنی بر اهداف از پیش تعیین شده را استراتژی اصلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل اظهار امیدواری کرد که ان‌شاءالله این رخداد عملیات جدیدی را صورت دهد که آثار آن در زندگی مردم متبلور یابد.

شایق در همین زمینه خاطرنشان کرد: جبهه مردمی با شیوه نو و بدیع بنا دارد در سازماندهی نیروهای انقلاب اسلامی سبقت بگیرد و این در شرایطی است که دشمنان ما نیز استکبار تاکتیک‌های متفاوتی را اتخاذ کنند.

وی تأکید کرد: تاکتیک جبهه انقلاب با این شیوه تشکیلاتی پنجره امیدی است که آثار نورانی آن در دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری و به تبع آن در رفع مشکلات مردم دیده خواهد شد.

جعفری: مجمع سه هزارنفری جبهه مردمی «شبه پارلمانی» از نیروهای انقلابی شکل خواهد داد/به وضع موجود انتقاد جدی داریم

نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است/ دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلابی/ مجمع «جبهه مردمی» فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است

قاسم جعفری نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، جبهه مردمی نیروهای انقلاب را گامی رو به جلو قلمداد کرده و اظهار داشت:حرکت این جبهه، حرکتی جمعی و متشکل در راستای نیل به اهداف انقلاب اسلامی است که مبانی دینی و قرآن کریم هم بر آن تاکید دارد.

وی افزود: در اسلام دعوت، حرکت و امر به معروف جمعی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و تشکیل جبهه مردمی نیز حرکت خوبی در این راستا است.

جعفری با بیان اینکه علائم نشان می‌دهد که این بار بخشی از عیوب سابق برطرف شده است، گفت: همواره نگرانی نیروهای انقلاب میزان تاثیرگزاری در بدنه تصمیم‌گیری بود که این بار به این مسئله توجه بیشتری شده؛ هرچند ممکن است ایده‌آل‌ها فراتر از این هم باشد.

نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس ادامه داد: تجمع دو هزار و پانصد تا سه هزار نفری نیروهای انقلابی زیر یک سقف «شبه پارلمانی» از نیروهای انقلابی و ارزشی را شکل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هرکسی بر روی آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده زیر چتر جبهه مردمی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اگر این زنجیره با انگیزه و دقت حرکت کند می‌تواند نشان دهنده این باشد که این جمع می‌تواند در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم می‌تواند نقش‌آفرینی مثبت داشته باشند.

جعفری با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب انتقادات جدی به وضع موجود دارد، گفت: پیام نیروهای انقلابی این است که در شرایط فعلی آیین حکومت‌داری دینی توسط دولت به خوبی رعایت نمی‌شود و تاکید بر دمیدن هوای تازه‌ای است که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب بر «اسلام انقلابی» تاکید دارند که این اسلام هم منطق دارد و هم از صلابت کافی در برابر دشمن برخوردار است ولی برخلاف این نگاه، اکنون شاهد شرایطی هستیم که کشورهای «ذره‌بینی» هم برای ما خط و نشان می‌کشند.

نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس تاکید کرد: پیام تجمع فردای نیروهای انقلابی این است که صلابت و ابهت انقلابی باید از سوی دست‌اندرکاران کشور حفظ شود و این را در تصمیم‌گیری ‌های خود در آینده به اجرا بگذارند.

جعفری در پایان تاکید کرد: مشارکت جمع کثیری از انقلابیون در این تصمیم‌گیری نشان دهنده این است که افراد درجه یک و دو سه نداریم و همه در مباحث و تصمیم‌گیری‌های انقلاب سهیم‌اند.

کریمی اصفهانی: مجمع سه هزار نفری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی منتخب مردم کل کشور است/ رویکرد جبهه مردمی مسیری صحیح برای وحدت نیروهای انقلاب است

نشست سه هزار نفری نیروهای انقلابی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است/ دموکراتیک‌ترین تصمیم‌گیری جریان انقلابی/ مجمع «جبهه مردمی» فرآیند مثبت در توسعه سیاسی است

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار، با اشاره به نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: این یک حرکت درست و صحیح برای به وحدت رسیدن همه نیروهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ساز و کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حرکت از پایین به بالا گفت: در این جبهه افراد حقیقی، مردمی و حقوقی حضور دارند و این جمع سه هزار نفر منتخب مجموعه‌های مردم در کل کشور هستند.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با تأکید بر اینکه نمایندگان همه قشرها و اصناف در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حضور دارند، گفت: مجمع عمومی فردا (پنجشنبه) درباره اعضای شورای مرکزی و 10 کاندیدای اولیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصمیم‌گیری خواهند کرد.

کریمی اصفهانی در پایان تأکید کرد: باید این حرکت را تا رسیدن به هدف نهایی که تعیین کاندیدایی واحد است، ادامه پیدا کند و پس از آن ظرفیت به وجود آمده را در قالب همین جبهه سازماندهی کنیم.