دراثر انفجار پهپادی که یک گروه مرتبط با داعش در عراق مین گذاری و ارسال کرده بود، دو سرباز فرانسوی به شدت زخمی و دو پیشمرگه کرد کشته شدند.

به گزارش مرورنیوز، رویترز روزنامه لوموند روز سه شنبه با انتشار این خبر نوشت: این پهپاد در آسمان ردگیری شد ولی پس از نشانده شدن برروی زمین منفجر شد. این نخستین حمله گروه تروریستی داعش به نیروهای فرانسوی ائتلاف با استفاده از پهپاد به شمار می رود. 

این روزنامه تاریخ وقوع این حادثه را دوم اکتبر (ماه جاری میلادی) عنوان کرده ولی مشخص نکرده بمبی که در پهپاد یادشده کار گذاشته شده بود از راه دور کنترل می شده یا دارای زمان بندی بوده است. 

براساس این گزارش دو سرباز فرانسوی با سرعت برای درمان به یک مرکز درمانی درفرانسه اعزام شده اند ولی یکی ازآنها وضعیت بسیاربدی دارد وبا مرگ دست به گریبان است. 

این روزنامه همچنین بدون اشاره به آمار دقیق تلفات انفجار این پهپاد نوشت تعداد دیگری از نیروهای فرانسوی دراین انفجار زخمهای سطحی برداشتند. 

فرانسه 500 نیروی نظامی در چارچوب نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش درعراق به این کشور اعزام کرده است که تعدادی از این نیروها در کار آموزش نیروهای پیشمرگه کرد درشمال عراق هستند. 

براساس این گزارش وزارت دفاع فرانسه طبق سیاست عدم دخالت در عملیات نیروهای ویژه این کشور، از اظهار نظر درباره گزارش لوموند خودداری کرده است.

این خبر می افزاید: هیچ یک ازمقام های نظامی در عراق نیز این گزارش را تایید نکرده و دسترسی به منابع پیشمرگه نیز برای اظهار نظر درباره آن میسر نشده است.