نظامیان صهیونیستی روز سه شنبه یک جوان فلسطینی را در منطقه سلوان بیت المقدس شرقی به شهادت رسانده و پنج تن دیگر را زخمی کردند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، درگیریها در منطقه سلوان بیت المقدس در جنوب مسجد الاقصی هنگامی آغاز شد که نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به ساحت این مکان مقدس یورش بردند و جوانان فلسطینی در واکنش به این بی حرمتی یک خودروی جیپ آنان را به آتش کشیدند. 

جوانان فلسطینی در موج تازه مقاومت علیه اشغالگران صهیونیستی بعد از ظهر سه شنبه در بیت المقدس به مدت چند ساعت اقدام به مقابله با اشغالگران صهیونیستی کردند که درنتیجه این درگیریها یک جوان 20 ساله (علی عاطف ابراهیم شیوخی) دراثر اصابت گلوله صهیونیستها به شهادت رسید. 

براساس این گزارش صهیونیستها با محاصره محل درگیری مانع از امدادرسانی به این جوان فلسطینی شدند که هدف گلوله جنگی آنان قرار گرفته بود و وی دراثر خونریزی به شهادت رسید. 

وی در عمر کوتاه خود سابقه دوبار اسارت بدست صهیونیستها را داشت و در سال 2014 به تحمل 15 ماه اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی محکوم شده بود.

براساس این گزارش صهیونیستها با شلیک گاز اشک آور و بمبهای صوتی و گلوله های پلاستیکی به سمت جوانان فلسطینی به آنان حمله کردند و ضمن حمله به خانه یک فلسطینی (خلیل العباسی) خانه وی را تخریب کردند. 

جمعیت هلال احمر فلسطین درباره این درگیریها اعلام کرد: نیروهای امدادی این جمعیت که برای رسیدگی به زخمی ها به منطقه سلوان شتافته بودند هشت بار مورد بازرسی قرار گرفته اند. 

اندکی پیش ازاین نیز چهار جوان فلسطینی در مناطق الرام و سلوان، بدست صهیونیستها زخمی شده و سه نفر دیگر در رابطه با پرتاب سنگ به طرف اتوبوس حامل صهیونیستها دستگیر شدند. 

درهمین حال خبرگزاری الشرق الاوسط نیز گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی از صبح روز سه شنبه کرانه غربی وهمه نقاط تردد بین سرزمینهای اشغالی ونوار غزه را به مدت48 ساعت بسته اعلام کرد و پلیس نیز در بیت المقدس اعلام آماده باش کامل داد.