جانشین قائم‌مقام وزیر کشور در بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت: مطالبه نظام در زمینه حجاب و عفاف جدی گرفته شود.

به گزارش مرور نیوز، علی ملازاده ظهر شنبه در ستاد صیانت از حریم و امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان همدان با بیان اینکه مبنای کار ستاد صیانت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای اجتماعی و قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه بوده که در مجلس تصویب‌ شده و برای تصویب به شورای نگهبان رفته است، اظهار داشت: ستاد صیانت دو موضوع ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندی را مد نظر دارد.

وی بابیان اینکه در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دو مبنا وجود دارد که یکی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که برای 25 دستگاه 310 تکلیف مشخص کرده است، گفت: برنامه دوم در حوزه حجاب و عفاف مواردی است که با استفاده از نظرات اصلاحی دستگاه‌ها و با ابلاغ وزیر کشور تحت عنوان برنامه 10 گانه ابلاغ‌ شده است.

جانشین قائم‌مقام وزیر کشور در بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی بابیان اینکه 90 درصد برنامه‌ها ایجابی، فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌ای بوده و 10 درصد به حراست ادارات مربوط می‌شود تا در بدو ورود ارشاد و راهنمایی کنند، گفت: در برنامه‌های صیانت از حقوق شهروندی به دنبال افزایش رضایت‌مندی مردم و کاهش تخلفات اداری هستیم.

ملازاده با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی عدم رضایتمندی مردم از نظام اداری است، عنوان کرد: میزان رضایتمندی مردم از حجاب و پوشش در جامعه و نیز میزان رضایتمندی از نظام اداری باید افزایش پیدا کند.

وی وضعیت پوشش در ادارات دولتی را خوب ارزیابی کرد و بابیان اینکه شرکت‌های خصوصی در بخش پوشش و حجاب استدلال دارند که دولتی نیستیم در صورتی که از دولت مجوز، تسهیلات و موافقت اصولی می‌گیرند، گفت: باید مطالبه نظام در بحث حجاب و عفاف جدی گرفته شود.

ملازاده به بیان اینکه وضعیت حجاب باید با کارهای فرهنگی به درجه مطلوب برسد، گفت: مشکلات حوزه حجاب و عفاف و حقوق شهروندی بخشی از آسیب‌های اجتماعی است.

جانشین قائم‌مقام وزیر کشور در بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی بابیان اینکه باید از حلقه مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد، گفت: باید از ظرفیت مردم و موسسات خیریه‌ فعال در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

ملازاده با تاکید براینکه باید به موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کرده تا وضعیت مناسب شود، گفت: اگر به گفته‌ها عمل شود وضعیت جامعه مطلوب خواهد شد.

وی با تاکید بر هم‌افزایی در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی از عملکرد جزیره‌ای انتقاد کرد و گفت: باید راهکارهای لازم را ارائه داد.