نمایندگان مجلس در لایحه بودجه 96 شرکت‌های توزیع نیروی برق را مکلف به برقراری انشعابات موقت در سکونتگاه های غیررسمی کردند.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به جرئیات لایحه بودجه سال 1396 کل‌کشور، بندهای الحاقی یک و 2 تبصره 8 ماده واحده این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، به سازمان امور عشایر ایران اجازه داده شد تمامی فروشگاه‌ها، جایگاه‌های سوخت (فسیلی)، انبارهای ذخیره علوفه و کالا، اراضی و مستحدثات مربوطه را که متعلق به سازمان است و در اختیار شرکت‌های تعاونی عشایری و اتحادیه‌های مربوط قرار دارند را با قیمت کارشناسی و دریافت 10 درصد (10%) قیمت به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط پنجساله به شرکت‌ها و اتحادیه‌های بهره‌بردار واگذار کند. وجوه حاصل از واگذاری‌ها به حساب مربوط نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

در این مصوبه همچنین شرکت‌های توزیع نیروی برق مکلف شدند به منظور حذف انشعابات غیرمجاز برق و ارتقای خدمات‌رسانی و حفظ امنیت شبکه در سکونتگاه‌های غیررسمی احداثی تا پایان سال 1395 و کاهش تلفات برق، نسبت به برقراری انشعاب موقت در این مناطق اقدام و هزینه‌های مربوط را أخذ و به حساب خود نزد خزانه‌داری کل‌کشور واریز نمایند.