عضو حزب کارگزاران‌ سازندگی، آخرین وضعیت پرونده‌اش را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز هدایت‌الله آقایی درباره روند رسیدگی به پرونده‌اش گفت: پس از وقایع سال 88 بنده به پنج سال حبس که دوسال و نیم آن قطعی و دو سال و نیم آن تعلیقی بود، محکوم شدم و آن را گذراندم؛ اما یک بند مفتوحی در پرونده سال 88 وجود داشت که اتهام توهین به مسئولان نظام بود که به آن رسیدگی نشده بود.

عضو حزب‌ کارگزاران‌ سازندگی گفت: در تیر ماه امسال به شعبه 15 دادگاه‌ انقلاب به ریاست قاضی صلواتی احضار شدم و به دو سال حبس تعزیری محکوم شدم که به آن اعتراض کردم و پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفت. در بهمن ماه امسال جلسه تجدیدنظر تشکیل شد و چند روز پیش هم حکم به من ابلاغ شد. حکم دو سال حبس به شش ماه حبس تعزیری لازم‌الاجرا تقلیل یافت و فعلا منتظر اجرای حکم هستم.

وی مدعی شد: سندی که با آن می‌گویند من به مسئولان نظام توهین کردم، مربوط به 25 سال گذشته یعنی سال 70 زمانی که بنده در مجلس سوم نماینده بودم، می‌شود. در آن سال جمعی از نمایندگان نامه‌ای نوشتیم و به رد صلاحیت‌هایی که توسط شورای‌ نگهبان صورت گرفته بود اعتراض کردیم و خواستیم که رسیدگی شود. نمی‌دانم چرا در بین نمایندگانی که امضاءکننده این نامه هستند، به من اتهام توهین را وارد و مرا محکوم کردند، ثانیا این نامه بر اساس ایفای وظایف نمایندگی ما بوده است و اصلا نکته توهین‌آمیزی در آن نبود.

وی یادآور شد: قانون جرم سیاسی قبل از رسیدگی به پرونده من ابلاغ شده بود و باید این موضوع با حضور هیات‌ منصفه رسیدگی می‌شد. ما این تذکر را دادیم و همچنین ایراد مرور زمان را هم گرفتیم. دادگاه تجدیدنظر جرم بنده را محرز دانست فقط مجازات آن را از حداکثر قانونی به حداقل آن تخفیف داد. امیدوارم این حرف‌ها تاثیرگذار باشد و جلوی این احکام گرفته شود، نمی‌شود که امروز نماینده‌ای برای ایفای وظیفه نمایندگی خود کاری کند و بعد از 25 سال با او برخورد شود.