رییس‌جمهور همزمان با عاشورای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السّلام و یاران باوفای آن امام، با حضور در جوار آستان مقّدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، در مراسم عزاداری عاشورای حسینی شرکت کرد.

به گزارش مرورنیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی هنگام ورود به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)‌، از سوی آیت‌الله محمد محمدی ری شهری تولیت این آستان مقدس، مورد استقبال قرار گرفت.

رییس‌جمهوری سپس بلافاصله به زیارت آستان مقّدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و بارگاه حضرت امامزاده حمزه بن موسی کاظم (ع) و امامزاده طاهر بن زین‌العابدین (ع) مشرف شد.

1 (2) copy

رییس‌جمهور: امیدوارم مردم یمن، سوریه و عراق بتوانند از شر تروریست‌ها رهایی یابند

دکتر روحانی همچنین در جمع هزاران عزادار سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السّلام حضور یافت و در فضایی توام با معنویت با آنان به عزاداری پرداخت.

در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، میزبان هیات های عزاداری است که از سراسر کشور برای عزاداری به بارگاه ملکوتی حضرت سیدالکریم(ع) مشرف می شوند.

رییس‌جمهور سپس در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران با بیان این‌که "بسیار مفتخرم که در جمع عزاداران حسینی و در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) حضور دارم"، گفت: مردم عزیز  ایران امسال نیز پرشورتر و گسترده تر از سالهای گذشته برای بیعت مجدد با فرهنگ عاشورا و راه امام حسین (ع) به صحنه آمده‌اند.

1 (1) copy

وی با تاکید بر اینکه باید پیوسته تلاش کنیم تا در راه  امام حسین (ع) گام برداشته و فرهنگ امام حسین (ع) و عاشورا را دنبال و تقویت کنیم ، گفت: قطعا عزت دنیا و و سعادت آخرت در گرو دنباله روی از راه و فرهنگ امام حسین (ع) است.

رییس‌جمهور در ادامه به وضعیت غمبار مردم یمن‌، سوریه و عراق اشاره کرد و اظهارداشت: امیدوارم در این ایام عزیز، مردم یمن که زیر بمباران های وحشیانه متجاوزان هستند و مردم سوریه و عراق که با حملات وحشیانه تروریست ها مواجه اند، با یاری خداوند بتوانند از شر متجاوزان و تروریست‌ها رهایی یابند.

1 (3) copy

رییس‌جمهور را در این مراسم معنوی، دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و استاندار تهران همراهی می کردند.