فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن جدید «سهند» که پیشرفته‌ترین ناوشکن ما خواهد بود، بزودی به ناوگان دریایی الحاق خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، امیر دریادار سیاری با حضور در برنامه « نگاه یک » که از روی عرشه ناوشکن "سهند" از خلیج فارس پخش شد، افزود: ساخت ناوشکن بر اساس تدبیر فرمانده معظم کل قوا در سال 1376 در نیروی دریایی آغاز و نخستین ناوشکن ایران به نام « جماران » در 30 بهمن سال 1388 به نیروی دریایی ارتش الحاق شد.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که ناوشکن های بعدی باید به مراتب بهتر باشد، ادامه داد: نیاز امروز ناوشکن ها برای حضور در دریای آزاد و انجام وظایف این است که باید هر روز از نظر ساخت، بهتر شوند و پیشرفت کنند.
سیاری افزود: دومین ناوشکن ایران به نام « دماوند » در سال گذشته در دریای خزر به نیروی دریایی ارتش الحاق و ناوشکن « سهند » هم در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی، ناوشکن « سهند » پیشرفته ترین ناوشکن ایران است ، ادامه داد: یک ناوشکن ، چندین ماموریت از جمله دفاع و تهاجم را باید همزمان انجام دهد و همزمان بتواند در مقابل دشمن هوایی از خود دفاع و علیه او تهاجم کند و همچنین در زیر دریا هم امکان دفاع و تهاجم داشته باشد که هر کدام تجهیزات مربوط به خود را نیاز دارد.