وکلای ملت، دولت را موظف کردند حقوق ماهانه شاغلان وزارت آموزش و پروش را به صورت ماهانه و هم زمان پرداخت کند.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 10 اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96 کل کشور، بندهای الحاقی تبصره 9 این لایحه را تصویب کردند.

وکلای ملت در بندهای الحاقی 1 تبصره 9 مقرر کردند مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور نسبت به اعتبارات مندرج در این قانون در قالب وام از طریق صندوق رفاه دانشجویان در اختیار این افراد قرار می‌گیرد. اقساط وام‌های مذکور پس از فراغت از تحصیل و اشتغال به کار افراد، پرداخت می‌شود.

براساس مصوبه مجلس در بند الحاقی 2 این تبصره، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شد به‌منظور ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره‌برداری از آنها اقدام کند. تغییر کاربری موضوع این بند به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان یا شهرستان و تصویب کمیسیون ماده(5) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران صورت می‌گیرد و از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، أخذ گواهی بهره‌برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف می‌باشد.

همچنین نمایندگان با 176 رای موافق، 7 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس بند الحاقی 3 این تبصره را مصوب کردند که در این بند الحاقی دولت موظف شد به‌نحوی اقدام نماید که کلیه پرداخت‌های نیروهای شاغل در وزارت آموزش و پرورش که براساس قوانین مصوب مجلس و مجوز قانونی سازمان اداری و استخدامی کشور مشغول به خدمت هستند به‌صورت ماهانه و همزمان از محل اعتبارات مصوب پیش‌بینی‌شده پرداخت گردد.

نمایندگان در ادامه بررسی بند الحاقی تبصره 9 لایحه بودجه سال 96 کل کشور، بند الحاقی 4 این لایحه را که در آن، کاهش اعتبارات برنامه‌های پژوهشی توسط دستگاههای اجرائی، ممنوع شده است، مصوب کردند.