وزیر آموزش و پرورش گفت: با صحبت هایی که با آقای نوبخت و خزانه داشتیم تا پایان سال حق التدریس ها را پرداخت میکنیم.

به گزارش مرور نیوز، دانش آشتیانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه اگر حق التدریس معوق معلمان تا پایان سال پرداخت نشود به دیون رفته و دیگر قابل پرداخت نخواهد بود اظهار داشت: خیر، این موضوع را دنبال می کنیم و سعی می کنیم قبل از پایان سال حق التدریس معوق معلمان را پرداخت کنیم.

وی افزود: این موضوع را دنبال می کنیم و تلاش داریم تا این مسأله را حل کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در خصوص عدم پرداخت حق التدریس معوق فرهنگیان با سازمان برنامه و بودجه مشکلی دارید؟ گفت: بالاخره به خاطر کمبود منابع دولت، اولویت دولت بیشتر پرداخت حقوق کارکنان است اما با صحبت هایی که با آقای نوبخت و خزانه داشتیم تا پایان سال حق التدریس ها را پرداخت میکنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که موضع وزارت آموزش و پرورش در انتخابات چگونه است گفت: همه باید در انتخابات شرکت کنند زیرا این انتخابات تمرینی است برای جوانان و دانش آموزان و سعی میکنیم اخلاق را در موضوع انتخابات محور قرار دهیم و یک رقابت سالم اتفاق بیافتد و مردم بتوانند انتخاب کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا بحث تشویق و ترغیب از کاندیدای خاصی در انتخابات دارید؟ گفت: خیر، هر کسی که مردم رای دهند.
وی در پاسخ به پرسش دیگر فارس مبنی بر اینکه گفته می شود بودجه سال ٩٦ آموزش و پرورش به گونه ای بسته شده که شاید در پرداخت حقوق کارکنان هم مشکل وجود داشته باشد و این موضوع صحت دارد؟ گفت: در پرداخت حقوق یقینا مشکل پیدا نمیکنیم اما به هر حال برای بحث های کیفیت با کمبود اعتبار مواجه هستیم که انشاءالله برنامه ریزی میکنیم و حل میشود.
وی گفت: بحث این است که با فعالیت و برنامه ریزی مسأله را حل کنیم و خوشبختانه با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا حدودی این مشکل حل می شود.